Inlägg från: Anonym (Koppel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Koppel)

Lyder inte när det regnar

Du vet att du ska ha hunden kopplad 1 mars till 20 aug va?

• Anonym (Koppel)
    Huskyägare skrev 2017-08-05 01:32:53 följande:

Anonym (Koppel). Nej det visste jag inte om. Tack för att du informerade mig! Hur kommer det sig att jag inte får ha hunden lös i skogen?

Det är för att många vilda djur har ungar under den perioden så för att inte störa dom eller hunden ska få för sig att driva så ska man ha kopplad
  • Anonym (Koppel)
    Dexter dot com skrev 2017-08-05 06:44:56 följande:

Att skälla på och ta tag i en hund förstör bara valpens tillit för dig och i längden kommer den tycka du är en obehaglig typ som bör undvikas. Du bör vara en resurs för valpen dvs den som är roligast i världen, den som leker och tränar, belönar och ger mat....inte en som skäller och fysiskt korrigerar.

I långa loppet tror jag hundens jaktinstinkter kommer ta över ( rasen har otrolig jaktinstinkt och väldigt självständiga) så börja redan nu med långlina och hägna in tomten innan en olycka inträffar.

Bra skrivet

Att skälla i efterhand är helt fel, du måste korrigera ett beteende direkt för hunden har glömt för längden sen annars och förstår inte varför den får bannor. Sen att skälla ger inte mycket inte fysisk korrigering heller.
Svar på tråden Lyder inte när det regnar