Inlägg från: Mirja von Beau |Visa alla inlägg
  • Mirja von Beau

Gå längre promenader

Sanna08 skrev 2017-08-05 10:53:23 följande:

Tjena... så jag är i v38 nu och han visar iiiinga tecken på att komma ut.... kan jag gå längre promenader och ändå bli lite andfådd även fast jag är så långt gången ?många tycker det är helt sjukt att jag kan vara så pigg så nära födseln men jag är så uttråkad... går bara o väntar egentligen... jag är trött sover dåligt men som sagt .. orkar bara inte ligga ?

Tacksam för svar

Det är väl inte något fel på att röra sig under graviditeten, men varför går du långpromenader om barnet kan komma nu vilken tid som helst? För att du vill visa de andra hur pigg du är?

Hoppas att du väljer någon väg för dina långpromenader, där mobilen funkar bra, i fall förlossningen sätter igång.
  • Mirja von Beau
    Sanna08 skrev 2017-08-05 11:27:41 följande:

För det är såååå tråkigt och bara ligga hemma och vänta... får myror i benen... plus att det är ju gött och röra på sig med (:

Jodå men det gör jag..plus att sambon går alltid med mig på promenaderna så det är lugnt (:

Nådå. Vad är problemet då?
  • Mirja von Beau
    Sanna08 skrev 2017-08-05 11:42:59 följande:

Jag ville veta om jag kunde gå längre promenader ... alltså va ute o gå 1 timma eller 2 inte bara runt huset o sen hem.

Utgick ifrån att du redan gör det. Gå runt huset och sedan hem är väl inte någon långpromenad?
  • Mirja von Beau
    Mirja von Beau skrev 2017-08-05 12:01:45 följande:
    Utgick ifrån att du redan gör det. Gå runt huset och sedan hem är väl inte någon långpromenad?
    Har läst fel. Sorry.
    TS, förstår att du har det tråkigt, men inte någon har sagt att du ska lägga dig i sängen till förlossningen sätter igång. 
    Å andra sidan. Har du de senaste månaderna enbart gått runt huset och sedan hem igen, tror jag inte att v. 38 är rätt tillfälle för att börja med långdistans promenader. Men det är bara min syn på saken.
Svar på tråden Gå längre promenader