• Anonym (Olle)

Saker att göra på en dejt

Hej!

Jag skulle behöva lite förslag på aktiveteter som man kan göra med en tjej på en "dejt".

Alla förslag är välkomna:)

• Svar på tråden Saker att göra på en dejt
  • Fjäril kär

Olika typer av museum, konstutställningar, vackra trädgårdar, rundvandring på slott, bowla, go-kart, käka middag, gå på fik, utsiktstorn.

Är lite av det jag gjort på dejter

En stor fördel att kunna göra något som man kan prata om samtidigt.

Så INTE bio, konsert, shower eller dylikt såvida det inte är ett gemensamt intresse och något som går att göra bara just precis då.

• Anonym (Still)

Om du är intresserad av henne,bjud henne på restaurang/café !

• Anonym (dejtdax)

Gillar inte aktiviteter med nya människor så tar allra helst en fika eller öl. Kanske på ett museum som Moderna i Stockholm  där man kan kolla utställningen om man vill eller någon trevlig hotellbar:) Det är ju snacka man vill och lära känna varandra i första hand!

• Anonym (Signe)

Jag uppskattar dejter där personen snappat upp något intresse man diskuterat och planerar dejten utifrån det.

Även om man bara fikar eller äter kan man ju välja fik/restaurang utefter vad som passar. Gillar man pasta och romantik kan en italiensk restaurang vara perfekt tex.

• Anonym (Signe)

Sen kan jag tycka att dejter inte måste vara så mycket hittepå utan en bit mat resulterar förhoppningsvis i att man vill fortsätta träffas över en kopp te hemma och prata vidare.

• Anonym (Olle)

Jätte bra tips ni kom med:)

Jag och denna tjej har träffat varandra några gånger innan för ett tag sen, så vi vet det mesta om varandra. Men nu vill jag försöka ta upp kontakten med henne igen.

Att fika på ett mysigt fik tror jag skulle sitta bra då

• Anonym (Unik)

manlighälsa har några riktigt bra tips varav ett jag faktiskt använt på en första dejt (aktivitetscenter). 

manlighalsa.com/2021/09/05/3-saker-att-gora-pa-forsta-dejten/

Tycker att dom har en poäng i att skippa bio, cafe, restaurang osv, då det kan bli lite stelt med nån man precis lärt känna.

Att gå till TOLV och köra femkamp om vem som bjuder på bärsen var dock en hit och det var inte stelt för en sekund :D

• Anonym (Typiska)
    Anonym (Still) skrev 2017-08-05 17:04:03 följande:

Om du är intresserad av henne,bjud henne på restaurang/café !

Det låter som typiska dejter och det fungerar för det mesta bra 
  • Anonym (Middag)

Som tjej hade jag velat bli utbjuden på middag. Ni har ju träffats några gånger nu och att bjuda ut på restaurang visar att du är intresserad och att hon är värd att skämmas bort lite.

Svar på tråden Saker att göra på en dejt