• Anskuli

Dyra kläder till små barn?

Jag köper sällan dyra märkeskläder till våra barn, men uppskattar kvalitet. Ibland hittar man jättefina kläder av hög kvalitet för en billig peng medan man ibland tvingas betala lite mera.

När det gäller ytterkläder kör vi främst med Isbjörn of Sweden, Pop och Reima. När det gäller skor gillar jag t.ex Ecco och Viking. Övriga kläder köper jag gärna märken som Marimekko, Pop, Benetton, Puma, Adidas och M&I, men också kläder från t.ex Lindex och Kappahl.

Gant är jag dock svag för och det kan väl kanske räknas som ett lite dyrare märke, men de har bara sååå snygga kläder.

Min point är alltså att det inte är priset som avgör. Många gånger kan billigare kläder vara minst lika bra som dyra märkeskläder. Det stör mig inte heller det minsta om någon vill lägga ner en förmögenhet på dyra kläder till sina barn. Huvudsaken är att barnen har ändamålsenliga kläder!

• Anskuli
    Anonym (kläder) skrev 2017-08-06 11:27:36 följande:

Hur vet du vilka billigare märken som har hög kvalitet och håller? Eller är det först i efterhand du får reda på detta? Har nämligen hänt mig att jag köpt kläder som har känts och sett bra ut, bra material osv. men sedan går sömmarna upp efter EN användning eller någon lös tråd.  Alltså direkt, första gången eller efter en tvätt. 

Jag köper kläder som verkar vara av bra kvalitet, men visst händer det att jag misstar mig. Väldigt sällan dock, oftast är jag nöjd med det jag har köpt. Har bara en gång varit med om att en söm skulle ha gått upp i första tvätten och då var det fråga om ett plagg från lingon&blåbär.
Svar på tråden Dyra kläder till små barn?