• DrömlivetiHD

Första barnet BF våren 2018

Hej alla familjelivare :D

Tänkte skapa en tråd till oss som är gravida med första barnet! Nytt och spännande att följas åt!

Det är inte alltid roligt att läsa om hur tidigare graviditeter varit när man är så ny på allt själv :)

Jag plussade den 3 augusti och beräknad Bf är den 6 april 2018 :)

• Svar på tråden Första barnet BF våren 2018
  • Brolinn

Ååh stort grattis till + et!!!

Jag hoppas på + i slutet av veckan/början av nästa.... sååååå nervös.

Men hoppas på ett knyte i aprill

Inga barn

• Zaxika
    Amanda450 skrev 2017-08-09 14:52:42 följande:

Nu måste jag fråga en liten fundering här, jag har nämligen haft otroligt ont idag. Vet inte hur jag ska beskriva det, känns som att bäckenet ska gå av på mitten. Är det något att oroa sig för? Eller har några av er andra känt detta i vecka 7?

Är så lätt att bli nojig! :p

Menar du fram i symfysen eller bak vid svanskotan?

En del får väldigt tidigt symtom på foglossning.

Kan vara ett par veckors väntetid på sjukgymnast, så kanske lika bra att försöka boka en tid?
  • Zaxika
    Valkyrians ritt skrev 2017-08-09 18:59:51 följande:

KUB idag visade lägsta risknivån och ett mycket sprattlande barn! Såå otroligt lättad! Ny bf 11/2.

Så härligt! Grattis!
  • LinaMartina
    efterfest skrev 2017-08-09 20:22:41 följande:

Ja jag hade också väldigt ont så där tidigt. Gick hem från jobbet två gånger med "ont i magen". Det är tydligen helt normalt, kroppen går igenom förändringar. På mig försvann det i v 7-8 kanske :)

Tack för svar, känns lite lugnare nu :) Ska försöka tänka att det är mycket som händer just nu.
  • LinaMartina
    efterfest skrev 2017-08-09 20:22:41 följande:

Ja jag hade också väldigt ont så där tidigt. Gick hem från jobbet två gånger med "ont i magen". Det är tydligen helt normalt, kroppen går igenom förändringar. På mig försvann det i v 7-8 kanske :)

Tack för svar, känns lite lugnare nu :) Ska försöka tänka att det är mycket som händer just nu.
  • efterfest
    LinaMartina skrev 2017-08-09 20:33:26 följande:

Så bra, ja gör det. När det onda försvann trodde jag det hade hänt nåt med barnet, eftersom det var mitt tydligaste symptom på att något hände där inne. Men har gjort vaginalt ultraljud efter det och hjärtat slog starkt :) Så oroa dig inte, pröva att slappna av även om det kan va tufft ibland!
  • Amanda450
    Zaxika skrev 2017-08-09 20:29:54 följande:
    Menar du fram i symfysen eller bak vid svanskotan?

En del får väldigt tidigt symtom på foglossning.

Kan vara ett par veckors väntetid på sjukgymnast, så kanske lika bra att försöka boka en tid?
    Symfysen skulle jag nog säga, sprängande värk för att sedan några minuter senare försvinna..
  • Svarven

Hej! Är helt ny här på familjeliv.

Väntar första barnet, bf 9 april.

Är superglad att ha plussat men samtidigt livrädd. Kan inte riktigt slappna av utan vill helst sova fram till v.12 :)

Är sjukt trött, gasig i magen och har som "växtvärk" i vaderna. Annars mår jag toppen!

Kul tråd!

• Kexmonstret
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-09 14:26:42 följande:
    Haha ja det kan bli spännande! Jag jobbar som lärare och jag hoppas jag inte behöver använda papperskorgen framme vid whiteboarden mitt i en genomgång xD Haha!

Kul då är vi nästan på samma dag och en dag mellan för bf :)
    Men gud, det vore verkligen ingen höjdare! Haha!

Ja det är jättespännande med en sån här grupp tycker jag, så man kan se lite vad andra har för krämpor och funderingar eller roliga saker att dela med sig av :)
  • Zaxika
    Amanda450 skrev 2017-08-09 20:47:30 följande:

Symfysen skulle jag nog säga, sprängande värk för att sedan några minuter senare försvinna..

När kommer värken?
Svar på tråden Första barnet BF våren 2018