• AlbinKrets

Övertala mamma och pappa

Hej! Har blivit väldigt intresserad av fiddys dom senste 2 åren, och hade velat köpa en Fiddy som jag vill köra ute på gatan, då jag inte har nån crossbana eller liknande nära mig. Men när jag frågade så sa pappa bara nej och ändrade samtalsämne, hur ska jag övertala mamma och pappa att få köra fiddy på gatan. TJAT FUNKAR INTE!!!! Jag har redan en moppe så dom är inte imot sånt men det är det att det är olagligt att köra ute på gatan. Tack för svar!!!!

• Svar på tråden Övertala mamma och pappa
  • sputnik13

Du vill övertala dina föräldrar att köpa en sak till dig som ska användas på ett olagligt sätt?

• klenben

Om du har moppe är du tillräckligt gammal för att köpa dina egna saker. Sök ett jobb och börja spara!

• volvo142

Köp den och kör om du promt ska ha ibland övertalar man inte utan bara gör för att få sin vilja igenom..

• sputnik13
    AlbinKrets skrev 2017-08-06 01:52:05 följande:

Ja ungefär bara att jag ska betala den

Föräldrar brukar gilla låta sina barn göra olagliga saker. Lycka till.
  • EmberEyes

Vettiga föräldrar kommer inte säga till sina puckade tonåringar att visst, det är skitbra att du ger dig in i kriminaliteten.

• Farfallos
    AlbinKrets skrev 2017-08-06 01:23:05 följande:
    Hej! Har blivit väldigt intresserad av fiddys dom senste 2 åren, och hade velat köpa en Fiddy som jag vill köra ute på gatan, då jag inte har nån crossbana eller liknande nära mig. Men när jag frågade så sa pappa bara nej och ändrade samtalsämne, hur ska jag övertala mamma och pappa att få köra fiddy på gatan. TJAT FUNKAR INTE!!!! Jag har redan en moppe så dom är inte imot sånt men det är det att det är olagligt att köra ute på gatan. Tack för svar!!!!
    Anledningen till att du inte får bestämma är att du är ung och dum. Inte dummare än vad jag själv var i unga år, utan bara normalt så IQ-befriad som pojkar i din ålder är. Dina föräldrar är sannolikt lite mer mogna och säger nej, dels för att de är rädda om dig och dels för att de inte själva vill framstå som de största och mest ansvarslösa idioterna på gatan som låter sitt barn köra omkring olagligt och föra ett jävla oväsen. Dessutom så begår dina föräldrar en brottslig gärning om de låter dig köra omkring.

Så inse att du idag bara är ung och dum, glöm Fiddym och spara till en riktig cross. Jag är övertygad om att dina föräldrar skulle vara mycket mer medgörliga om du var villig att satsa på en riktig hobby. Det finns ca 200 crossbanor i Sverige, så det är inte orimligt långt för någon som verkligen är intresserad att ta sig till en.

...men är det just att få köra Fiddy på gatan som är din stora dröm så försök att inse att den drömmen är ett resultat av din låga mognadsgrad.
Svar på tråden Övertala mamma och pappa