• JohnM987

Hårig rumpa

Jag och min fru har varit tillsammans under många år och under dessa år har min fru alltid haft en vildvuxen buske mellan sina ben. I början önskade jag att han skulle raka sig men hon har aldrig orkar och eftersom det inte varit någon big deal för mig så har vi aldrig direkt pratat om det och haft det bra. Hur som helst så har hon nu även börjat få hår mellan skinkorna och upp runt anus. Jag finner detta mycket avtändnde och när vi gör 69:an har jag svårt att undvika att se det. Jag vet inte om jag ska ta upp detta med henna eller inte. Vi är nu båda runt 40 så det är väl helt naturligt. Men om jag hade något på min kropp som hon fann avtändade och som jag lätt kunde ändra så hade jag velat veta. Men jag är rädd att hon kommer känna sig osexig och/eller press att raka sig där.

Bör jag ta upp det och i så fall hur?

• Svar på tråden Hårig rumpa
  • Anonym (helrakat)

Har din fru aldrig ansat sin buske heller? Det kan ju bli riktiga mängder även på kvinnor. Jag är också en kvinna med väldigt mycket hår på fel ställen både på låren, en bit ut på skinkorna och även mellan ,därmot inte så mycket på just könet men jag har alltid vaxat eller rakat detta. Oftast heltrakat och slätt eftersom jag och andra finner detta sexigt och bättre vid oralsex. Tyvärr har det sina nackdelar med stickighet och inflammerade hårsäckar titt som tätt vilket är en konsekvens för de med rik behåring.

Men tycker du ska ta upp det med din fru att du skulle föredra om hon kan raka sig iallafall emellanåt även om hon kanske inte orkar hålla på med det vilket man kan förstå. Det är sämre skydd mot infektioner och svamp mm och pajar kvinnans PH balans att ta bort håret och använda rakskum mm.

• Anonym (AK)

Rör det sig om några fjun eller är det mer?

Det blev tvärtom för mig. Hade några strån där som i 40års åldern försvann.

Men har aldrig rakat mig.

• Johnm9871

Nej, hon har i princip aldrig ansat busken. Hon har inte så jättemycket går från början och på sommrarna har hon ibland trimmar bikinilinjen. Dock har hon väldigt märkt och fylligt hår så håret mellan skinkorna syns mycket även om det kanske inte är så mycket. Tänkte jag sk prata med henne om det men är lite osäker hur utan att verka klanka ned på henne

• Froken Lokens

Hennes kropp är inte till för att tända dig! Vill hon inte raka sig angår det inte dig. Skulle du raka benen om hon bad dig göra det?

• Anonym (.)

Vet inte hur hon är som person men tänker spontant att det kanske blir jobbigt för henne ifall du aldrig tidigare påpekat håret och att ni varit tillsammans så länge.

Jag tycker att du kan föreslå att ni båda kan raka, för att underlätta vid oralsex. Men försök att få det att låta som det inte är såå viktigt för dig. Utan något du bara precis kom och tänka på. "Plantera" det försiktigt i henne och se hennes reaktion

Eller fråga om hon upplever att det är jobbigt att du är hårig (bara drog slutsatsen att du ej själv rakar) och att du har tänkt på det (ditt eget hår!) sen på något sätt få det till att vi båda kan raka/vaxa/ansa etc för att underlätta vid oralsex. Men upprepar, få det att inte låta som en stor grej för dig, annars blir hon nog sårad

ELLER. Var bara döärlig, du önskar hon vill raka så du kommer åt bättre (tänk på dina formuleringar). Men samma sak här att det ska inte låta som du lägger så stor vikt vid det. Iallafall inte första gången du säger det ifall hon nu inte nappar direkt

• Anonym (Kvinna40)

Hon kanske inte ens är medveten om förändringen?
    För mig kom analhåret någon gång efter 30. Antagligen gick jag ett tag med det innan jag själv upptäckte det. Det är inte direkt så att alla går och pillar där i tid och otid.

Det är ju din fru. Jag antar att ni gått igenom både det ena och andra pinsamma tillsammans, utan att kärleken påverkats negativt. Försök bara hitta rätt ton, inte verka äcklad, fördömande eller kravställande. Bara berätta lugnt att du noterat förändringen och undra försynt om hon kan tänka sig att göra något åt saken.

• Anonym (Grabben Bredvid)
    Froken Lokens skrev 2017-08-06 11:25:33 följande:

Hennes kropp är inte till för att tända dig! Vill hon inte raka sig angår det inte dig. Skulle du raka benen om hon bad dig göra det?

Det var som fan? Ska man inte tända på sin fru nu? Vem ska man då tända på? Hennes syster eller mamma eller vad fan menar du???

• Anonym (Rumpis)
    JohnM987 skrev 2017-08-06 10:12:15 följande:

Jag och min fru har varit tillsammans under många år och under dessa år har min fru alltid haft en vildvuxen buske mellan sina ben. I början önskade jag att han skulle raka sig men hon har aldrig orkar och eftersom det inte varit någon big deal för mig så har vi aldrig direkt pratat om det och haft det bra. Hur som helst så har hon nu även börjat få hår mellan skinkorna och upp runt anus. Jag finner detta mycket avtändnde och när vi gör 69:an har jag svårt att undvika att se det. Jag vet inte om jag ska ta upp detta med henna eller inte. Vi är nu båda runt 40 så det är väl helt naturligt. Men om jag hade något på min kropp som hon fann avtändade och som jag lätt kunde ändra så hade jag velat veta. Men jag är rädd att hon kommer känna sig osexig och/eller press att raka sig där.

Bör jag ta upp det och i så fall hur?

Då får du raka den
Svar på tråden Hårig rumpa