Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Kattii

Färg i sovrum?

Ska måla om i sovrummet, men vilken färg ska vi ha på väggarna?
    Har lila överkast till sängen och lila gardiner (ljuslila), och alla möbler är i björk (aneboda från ikea) Känns som att det blir för mycket lila om väggarna skulle vara det också, men vilken färg passar då?

• Svar på tråden Färg i sovrum?
  • Kattii

Lisa T: låter snyggt. kan du fixa fram bildbevis kanske? så man ser hur det ser ut i verkligheten.

• Tessiie

någon snygg blåfärg skulle passa perfekt, jag har mycket blått och lila...super snyggt!!!!

• liza micke

Vi skall oxå måla om vårat sovrum!
    Har valt en mörkgrå tapet som fondvägg och ljusgrå tapeter på dom andra väggarna.
    Jag tror det kommer bli ursnyggt.

Grått är ju även snyggt till Lila.
    Jag tror det blir för mycket färg om du har lila och sen blå tapeter tex. snyggare om det är lite neutralare väggar, tycker jag iallafall!!

• corinne1

våran färg heter blåbär å mjölk så fin e den!

• KattenJanson

hejhopp
    vi har en grön färg som heter salvia från Alcro - den är störtskön. Kanske inte passar till lila förvisso. Lycka till med vilken färg det än blir!

• Jumjum84

jag hänger med på förslaget om beiga o bruna färger...
    Jag hade ett lila-rött överkast innan o det blev fint ihop med den mörkbruna väggen o de resterande siden-grå väggarna.. finns bilder i galleriet

• Salmiak6

Vi har en fondvägg i nougat och resten vitt och turkost i sovrummet. tror att det funkar att byta ut det turkosa mot lila också. (bild finns i mitt bg)

• Kattii

Salmiak6: Jättefint ni har det hemma! precis min stil

• pissypopi

vi har mörkrött med en svart fondvägg som har silvriga prickar å¨... det låter porrigt..
    Men det är fruktansvart snyggt och väldigt varmt just nu....

• Aiwendil

Beige/vita väggar och en fondvägg i lila!

Ursnyggt... så vill jag ha det....

• mammatotoo

Lila, grönt och vitt...det är ju super frächt! Bara man hittar samma grundton, men på färgaffärer ser dom ju sånt (ex. att det ena inte drar åt rött och det andra åt grönt) Kan vara svårt med blotta ögat att se i liten skala.
    Vad blir det för färg tro??

Svar på tråden Färg i sovrum?