-
Hejjag köpte ett lägenhet. Jag har gjort kontraktsskrivning. Men jagg upptäckte ett fusk på min kontraktsskrivning (papper) efter detta. Det fusk vara att mäklarbild står antal rum på den är 1. Men i själva annons i hemnet och själva mäklare hemsida det var 3 rum. Dessutom var det också fusk på riktning som det är inte samma som jag hade kollat på hemnet och mäklare hemsida och också mäklare häfte som hon delade ut på visning. Jag läste inte kontrakt innan dess för att mäklare sa att jag ska läsa allt som finns i kontrakt och jag ska förklara allt. men hon sa inga om dess så därför skriva jag under för kontrakt. Jag gick hem och sen blir jag läsa alla kontrakt noggrann och jag upptäckte de fusk och jag har alla bevis om detta, jag menar jag har ( mäklare hemsida, mäklare häfte).Då vad ska jag göra ? mäklare har fuskat mig och jag visste inte om detta att mäklare kan fusk köpare.Jag vill häva köpe. Kommer det kostar mig någon ? om ja, hur mycket ? jag har inte betalt tills nu handpenning för att jag har tid kvar för detta. Jag upptäckte de fusk efter 20 timmar efter kontraktsskrivning.Vad rekommendera mig att göra ? Det är min första gång att jag köpa ett lägenhet.
-
Svar på tråden kontraktsbrott bostadsrätt innan handpenning betald
-
Vad är egentligen problemet? Du har väl köpt den lägenhet du var och tittade på? Spelar det någon roll om det stod 1 eller 3 rum i annonsen om lägenhetens faktiska antal rum motsvarar det du vill ha?
-
Läste du inte kontraktet innan du skrev på? Stämmer lägenheten med kontraktet har du svårt att häva saker då du är skyldig att läsa allt du skriver på.
-
Med tanke på din begränsade förmåga på områden som grammatik och meningsbyggnad så förvånar vissa saker i din text.
- Det rättstavningsprogram som jag förutsätter att du behöver hjälper dig med ord som kontraktsskrivning, noggrann och rekommendera, men sviker dig på ord som jagg och köpe. Vilken rättstavningskontroll använder du dig av?
- Du har trots allt ganska bra språkkänsla eftersom du snappat upp och greppat användningen av ord och uttryck som "Men i själva annons", "Dessutom", "innan dess", "jag menar jag har", "om ja, hur mycket". Den dag som du i skrift ter sig som en ursvensk ligger nog inte långt borta. Grattis och lycka till! -
Har du inte sett lägenheten innan kontraktsskrivning? Det är ju i ditt eget intresse att titta på lägenheten och bedöma densamma innan du skriver på kontraktet. Om du vill häva köpet så kontakta mäklaren. Inte sociala medier.
-
Om vi förutsätter att TS inte är blind (vilket är rimligt då TS gjort denna tråd) och var på visning (vilket antyds i trådstarten, då TS fick ett häfte av mäklaren) så är det bara en obetydlig felskrivning vad det gäller antal rum. Antalet kvadratmeter däremot kan man nog komma någon vart med om man vill driva det fallet, men att häva köpet utan att det kommer att kosta något pga det vet jag inte... Å andra sidan så är väl inte kontraktet giltigt förrän handpenning är betald om jag fattad det rätt. Har inte köpt lägenhet själv på måååånga år och kommer inte ihåg riktigt.
-
Hej. :) Har det löst sig för dig?