Finns det någon poäng med att skriva till sitt ex som dumpade en?
Jag och mitt ex hade väldigt många turer med varandra. Först dumpade jag henne, sen hon mig och sist så betedde jag mig så illa att hon tröttnade en gång för alla.
Det finns mycket att säga om hur turerna gick och varför det blev som det blev. För att sammanfatta det hela upp till dagen då det definitivt tog slut, kan sägas att jag var väldigt kontrollerande och svartsjuk. Såhär i efterhand har jag så klart haft djup ångest över vad hon fick stå ut med och även att detta i sig är en fin egenskap som hon har. Samtidigt fick jag stå ut med väldigt mycket som motiverade mig till att vara kontrollerande och svartsjuk (jag mådde inte bra av att vara det, den som vill läsa mer om exakt vad jag fick stå ut med kan läsa här).
När sen nyheten kom som ett brev på posten om att det "nu fick vara nog", blev jag snarare ledsen, sviken och besviken än hjärtekrossad och arg på mig själv. Min självkänsla gick i botten eftersom att mycket av min svartsjuka och annat jag hade påpekat på visade sig i själva verket vara sant.
Dels så förändrades det hela väldigt fort, bara över ett dygn och dels så har hon sedan dess också inlett förhållanden/vänskaper med alla som hon själv beskrev "bara var stalkers på sociala medier". Jag kunde när det begav sig se att det fanns ömsesidiga intressen, något jag också konfronterade henne med men fick då bara höra att jag var svartsjuk och kontrollerande.
Nåväl, jag vill henne egentligen bara väl. Det är också det som lite grann ännu fortfarande gör ont, att hon var en tjej som uppskattar det lilla, något jag tycker är en otroligt fin egenskap. Har hon träffat någon så blir jag idag glad för hennes skull. Men jag har dock en nästan traumatisk känsla kvar när jag ser henne. Det känns som en stark spänning i magen som gör mig illa mående, typ som när man ser någon som sårat en väldigt mycket. Så kanske det också är.
Däremot intalar jag mig själv att det vore bra att träffas för att tala ut om det. Det finns saker jag vill ha sagt som inte direkt behöver gå i linje med att bara skälla på henne. Utan mer att konstatera vad som hände.
Lurar jag mig själv som tror att det skulle få mig att må bättre och att göra det lättare för mig att verkligen gå vidare och släppa henne helt?