Det beror ju lite på var ni bor i landet också, om ni brukar ha ordentlig vinter eller bara slask tex.
Jag har bra underställ i ullmix, strumpor i ullmix, fleece eller ullkofta och skalkläder, och så kär vi lager på lager princip.
Galon (ofodrad) till riktigt blöta dagar, när hela fsk-gården är en enda lerpöl. Eller bara galonbyxa som jag drar över skaljackan. Tycker galon är praktikst för det går bara att skölja av alla lervälling.
Gummistövlar och raggsocka samt ullsula att ha i när det blir kallare. Jag har haft ett par stövlar på fsk och ett par hemma.
Sedan bra promenadskor eller gympaskor i gore-tex eller liknande material.
Tunna "magiska" ullmix-vantar (tex pop) och ofodrad galonvante att dra över vid blött. Tycker inte tjocka vintervantar är så mycket att ha när de är små, iaf har mina direkt slitit av sig dem. Ullmix-vantar (2 st på varandra) har de kvar längre. Vanthållare är bra så försvinner inte vantarna.
Tunn mössa och tjockare mössa. När de varit små så har vi haft balaclava-stil, för den sliter de inte va i första taget som andra mössor.
Halskrage (vi har haft tunna i ullmix)
Overall till vintern. Även bra att dra galonbyxa över när det är slask för att skydda overallen. Vinterkängor i gore-tex eller liknande material.
Namnlappar eller märkpenna!!! :)
Vi har köpt det mesta på rea eller begagnat. Men annars är tex Kaks på Kappahl och Fix på Lindex bra märken.