• stor grön drake

    När avslöjas sommarskuggan?

    Vet någon när sista avsnittet av sommarlov på SVT går? För jag gissar att det är då de fångar sommarskuggan?

    Min son ska till sin pappa i en vecka, och har panik att han ska missa då han inte (får) ser på sommarlov där. Vi kan inte se play då vi inte bor i sverige.

  • Svar på tråden När avslöjas sommarskuggan?
  • Alexi

    18 augusti står det så här i SVTs tablå:

    9.00 Sommarlov


    Börja dagen vid sommarlovsbussen. Sista morgonen med gänget och sista chansen att avslöja Sommarskuggan. Vem döljer sig egentligen i den svarta dräkten? Programledare: Alexander Hermansson och Angelika Prick.


  • stor grön drake
    Maddi skrev 2017-08-08 10:24:04 följande:

    Ni kan inte spela in eller be någon man göra de?


    Vår TV vill inte samarbeta med inspelning (nej, det kan omöjligt vara vi som inte förstår ) och jag har ingen aning om var jag skulle få tag i VHS-kasetter längre. Ska vi be någon annan att spela in så behöver vi ju veta att det är rätt program
  • stor grön drake
    Sommarlov für alle skrev 2017-08-14 12:32:45 följande:

    Finns på svtplay i efterhand på mobil eller dator. Så det borde inte vara någon kris!


    Vad i att vi inte kan se play var det du inte förstod?
  • Maddi
    stor grön drake skrev 2017-08-09 07:10:45 följande:

    Vår TV vill inte samarbeta med inspelning (nej, det kan omöjligt vara vi som inte förstår ) och jag har ingen aning om var jag skulle få tag i VHS-kasetter längre. Ska vi be någon annan att spela in så behöver vi ju veta att det är rätt program


    De kan väl inte vara så svårt att be någon spela in sommarlov som går på Barnkanalen mellan 9-10? Dessutom var de länge sen man behövde VHS.
  • Guldbarb

    Kan inte du spela in via kamera om sonen riskerar att missa? Kanske inte bäst kvalite men han får se :) har du inte möjlighet kanske någon annan kan?

  • stor grön drake
    Maddi skrev 2017-08-15 18:37:44 följande:

    De kan väl inte vara så svårt att be någon spela in sommarlov som går på Barnkanalen mellan 9-10? Dessutom var de länge sen man behövde VHS.


    Strålande att ni har andra inspelningsmöjligheter. Nu skrev jag redan att vi inte får det att funka, och den som är hemma när sommarlov går är mormor. Gissa vad hon har att spela in med? VHS...

    Nå, nu är bekymret ur världen då han är hemma hos mig igen och sommarskuggan uppenbarligen inte är avslöjad ännu
  • Kanttant
    stor grön drake skrev 2017-08-15 10:58:29 följande:

    Vad i att vi inte kan se play var det du inte förstod?


    Ser att det redan löst sig då han är hemma hos dig, men för framtida situationer så kan du använda dig av en VPN så att din IP-adress är i Sverige istället. För att använda just SVT play behövs inte ens en betald VPN-tjänst, fungerar med flera gratisversioner. T.ex. Hola!, är en plug-in för din webbläsare som du kan installera. När du sedan vill använda SVT Play utomlands så aktiverar du bara Hola! plug-in:en ich väljer Sverige så går det att titta utan problem.
  • stor grön drake
    nevermind skrev 2017-08-17 12:57:22 följande:

    Varför får sonen inte se hos pappan?


    Jag vet inte. Jag vet heller inte varför de inte läser, cyklar, tar honom till träning mm. Tyvärr är inte alltid det andra livet som man önskar.
  • nevermind
    stor grön drake skrev 2017-08-18 07:14:47 följande:
    Jag vet inte. Jag vet heller inte varför de inte läser, cyklar, tar honom till träning mm. Tyvärr är inte alltid det andra livet som man önskar.
    Stört.
  • AnnaNMbgd

    Skaffa svensk VPN så kan ni streama svensk tv. 

    Har själv VPN via sesvensktv och kan streama samtliga playtjänster utan problem. 

Svar på tråden När avslöjas sommarskuggan?