Hur lång tid tog det för dig att bli kär?
Som rubriken lyder, hur lång tid tog det för dig att falla för din partner?
Och hur kändes det under "dejtingperioden"? ????
Som rubriken lyder, hur lång tid tog det för dig att falla för din partner?
Och hur kändes det under "dejtingperioden"? ????
Vi började dejta först när vi redan var kära. Eller snarare, han var min chef och vi hade en otroligt start dragningskraft mellan varandra och började ligga/dejta. Visste att jag var kär i honom redan efter 1,5 månad sedan jag träffade honom och detta var INNAN vi hade gjort en "move".
Puff!
Vi blev nära vänner rätt omedelbart från att vi träffats, klickade liksom. Men vi bodde utomlands och pluggade, att hitta någon man kände sig så bekväm med och kunde lita på var högst sällsynt. Vi båda var därför väldigt rädda om vår relation och sköt alla sorts romantisla intressen åt sidan. Började dock ändå få seriösa känslor för honom drygt 5 månader efter att vi träffats, var helt säker på att jag faktiskt var riktigt nerkärad i honom ca 6 månader efter av vi träffats. Men sköt det åt sidan för trodde dels inte att han kände likadant och vågade dels inte riskera vår vänskap. 1 år efter att vi träffats så flyttade vi ihop, som vänner, skulle vara "flatmates", men tog ungefär två veckor sen hade vi gått över vänskapsgränsen så att säga :) Han hade känt lika fär mig ungefär lika länge, men tänkt liladant som mig. Dejtingperioden blev aldrig riktigt av iom med detta. När vi bkev tillsammans bodde vi redan ihop. Och gick väldigt naturligt över till en enbart vänskaplig relation till en med romantik. Men såklart otroligt roligt ändå, att äntligen får vara med varandra efter att ha gått runt och vart hemligt kär drygt 6 månader :)
Kärlek vid första ögonkastet
Första ögonkastet
Första ögonkastet
Ca 8 månader.
Ca 8 månader.
Mest irriterande =P
Kändes..... självklart på något sätt. En dag så var det bara självklart att se fram fram emot att träffa henne igen, och en dag (längre fram) var det bara lika självklart att vi var ihop. Det är exakt lika självklart idag som för lite drygt 4 år sen.
Vi dejtade aldrig på det viset. Jag satt in på hennes utbildning och vi umgicks därigenom.