• Anonym (H)

Tycker du att solbränna är snyggt?

Vad tycker ni? Själv har jag aldrig tyckt att det ser bra ut och verkar vara relativt ensam om min åsikt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att solbränna är snyggt?
  • Anonym (M.D.)

Lätt solbränna är snyggt.

Rejäl solbränna är riktigt fult.

• Anonym (Blekfis)

Jag har väldigt blek hy naturligt och tycker själv att jag ser både friskare och fräschare ut med lite färg. Men kraftig solbränna ser inte bra ut tycker jag. Tror att det har att göra med vad som ser friskt och naturligt ut. Det är ju inget fel på en naturligt mörkare hud, menar jag, men jag var ung på 80-talet då solariebränna var högsta mode och folk smorde sig med kokosolja istället för solskyddsfaktor, så jag har sett min beskärda del av solBRÄNNOR. Hu.

• Anonym (Nina)

Jag ksn inte svara för det är so olika. En del ser bara korkade ut av bränner medan andra ser pigga ut. Och så beror det på utseendet i övrigt. Generellt tycker jag naturlig hud (dvs ej solad/lätt solkysst) ser bäst ut oavsett vilken färg den är i grunden.

• Anonym (H)
    Anonym (Blekfis) skrev 2017-08-08 12:03:19 följande:
    Jag har väldigt blek hy naturligt och tycker själv att jag ser både friskare och fräschare ut med lite färg. Men kraftig solbränna ser inte bra ut tycker jag. Tror att det har att göra med vad som ser friskt och naturligt ut. Det är ju inget fel på en naturligt mörkare hud, menar jag, men jag var ung på 80-talet då solariebränna var högsta mode och folk smorde sig med kokosolja istället för solskyddsfaktor, så jag har sett min beskärda del av solBRÄNNOR. Hu.
    Naturligt brun eller svart hy tycker jag kan vara väldigt vackert, men när man vet att det inte är naturligt, att det är en hud som desperat försöker skydda sig för det den utsätts för, så är det inte fint i mina ögon.
    Sedan tycker jag att många som får en kraftigare bränna drar åt orange av någon anledning, inte speciellt smickrande.
  • Anonym (B)

Nej. Lite naturligt solbränna är snyggt , men inte om någon solar mycket.

De liknar grillade kycklingar.

( Det är inte färgen som är ful i sig , utan hur huden ser ut när en vit/blek person solar jättemycket. Naturligt mörkhyade människor är snygga. )

• Mirja von Beau

Solbränna betyder att någon har fått lite för mycket sol på sig. 
    Är det verkligen det du menar? Eller menar du alla dessa solbruna människor som återvänder hem från Mallorca?

• Anonym (H)
    Mirja von Beau skrev 2017-08-08 12:21:40 följande:
    Solbränna betyder att någon har fått lite för mycket sol på sig. 
    Är det verkligen det du menar? Eller menar du alla dessa solbruna människor som återvänder hem från Mallorca?
    Det heter solbränna i båda fallen, men folk brukar eftersträva den bruna nyansen.
  • Mirja von Beau
    Anonym (H) skrev 2017-08-08 12:27:00 följande:
    Det heter solbränna i båda fallen, men folk brukar eftersträva den bruna nyansen.
    Nej, solbränna är när en person fått för mycket sol på sig, blir rött och mår dåligt. 
    Den bruna nyansen får folk som kan röra sig i solen utan att få några symtom.

Nej, jag tycker inte att solbränna är snyggt, däremot tycker jag att folk med lite brun färg på sommaren absolut är snyggt.
Svar på tråden Tycker du att solbränna är snyggt?