• Fridiii

    VIKTIGT! Sexuella övergrepp mot barn (enkätundersökning)

    Hej alla familjelivare!

    Jag skriver en C-uppsats i kriminologi och hade varit mer än tacksam om du ville ta dig tid att svara på min enkät som består utav 26 kortare kryssfrågor i två olika avsnitt och tar inte många minuter att genomföra. Enkäten handlar om sexuella övergrepp, i första hand mot barn under 15 år. Du kan svara på enkäten även om du själv inte varit/är utsatt. 

    Du klickar helt enkelt på länken nedan, fyller i svaren och klickar på skicka och så är det klart. Dina svar är helt anonyma och kommer hamna i ett dokument som jag sedan kommer sammanställa. Vidare instruktioner förekommer i enkäten. 

    Jag behöver ha dina svar senast fredag 11/8 kl. 14.00. 

    Vore tacksam om så många som möjligt tar sig tid att svara på enkäten då ämnet är väldigt viktigt därför är just din åsikt väldigt viktig. 

    Jag skulle även vilja komma i kontakt med fem stycken utav er som har varit utsatt för sexuella övergrepp när ni var under 15 år för mer utfylliga svar. Det är också helt frivilligt och anonymt och kommer att ske via mailkontakt med mig. Kontakta mig via Familjeliv så tar vi det vidare därifrån, helst innan torsdag 10/8. 

    Vid övriga frågor kontakta mig gärna på Familjeliv. 

    Tack på förhand! 

    / Frida

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfkfbSUViWWPiex2KebqOEGFFoPK3ououvTvvVFGNefaHvePA/viewform

  • Svar på tråden VIKTIGT! Sexuella övergrepp mot barn (enkätundersökning)
  • Tecum

    Enkäten tar upp ett viktigt ämne men utformningen är mindre bra då det saknas ett par viktiga frågor, nämligen var och av vem man blev utsatt för övergreppet. Det i särklass vanligaste fallet av övergrepp är sexuella trakasserier utförda av andra barn i skolan. Både jag och de flesta andra elever har varit utsatta för det och det borde visas fram i enkäten så att ansvariga får en  tankeställare. Det finns en stor acceptans för sexuella trakasserier i skolvärlden, "det är ju bara på skoj" och "lite får man tåla". Men där grundläggs ett destruktivt sexbeteende som följer med upp i åren och resulterar i övergreppen på t ex krogen och på festivaler.

    Gör om gör rätt!

  • Fridiii

    Jättebra att du uppmärksammade det. Jag har lagt till en fråga i formuläret så kan åtminstone andra som svarar, svara även på den nya frågan. Tråkigt att höra att ni har blivit utsatta en del utav er. Mycket tragiskt och håller helt klart med om att förövaren ska lyftas fram, vem är förövaren. Hoppas nu att enkäten ska vara uppdaterad korrekt. 

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfkfbSUViWWPiex2KebqOEGFFoPK3ououvTvvVFGNefaHvePA/viewform

  • pyssel

    Jag försökte fylla i men avbröt då det är problem med utformningen: Fråga 6 och 7 ger inte möjlighet att svara flera alternativ. Har du ingen handledare som godkänt frågorna?


    Alla hästar hemma
  • Fridiii
    pyssel skrev 2017-08-08 16:56:08 följande:

    Jag försökte fylla i men avbröt då det är problem med utformningen: Fråga 6 och 7 ger inte möjlighet att svara flera alternativ. Har du ingen handledare som godkänt frågorna?


    Hej pyssel! Nu kan du och andra fylla i flera svar på de frågorna. Tack för upplysningen.
  • Fridiii

    Har ni frågor får ni gärna kontakta mig. Ber om ursäkt om det har vart lite missar i formuläret, nu anser jag att jag täckt det som för min uppsats är viktigt att få med i enkäten. 

  • Träskvatten

    Men seriöst?
    Du ändrar och ändrar under tiden undersökningen pågår?
    Knappast seriöst för som undersökning betraktat blir det värdelöst eftersom du inte kan jämföra svaren gentemot varandra.

    Går du verkligen på universitetet? Du borde ha läst flera kurser forskningsmetodik. Det hela framstår som ytterligt suspekt.

  • pyssel
    Fridiii skrev 2017-08-08 17:05:39 följande:
    Hej pyssel! Nu kan du och andra fylla i flera svar på de frågorna. Tack för upplysningen.
    Hej! Med alla ändringar tycker jag att du ska betrakta det här som ett pilottest och sedan prata med din handledare för enkätens slutliga utformning och köra den på nytt. Det behövs också transparens beträffande vem du är (fullt namn - man vill kanske läsa din uppsats sedan) och vilket universitet/högskola du går på. När jag deltar i enkäter eller intervjuer vill jag gärna att syftet med undersökningen presenteras lite tydligare.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden VIKTIGT! Sexuella övergrepp mot barn (enkätundersökning)