ammela skrev 2017-08-13 12:47:57 följande:
Vi tillhör Borås helt så alla ultraljud och så är här.
Är det bara östra som gäller i göteborg nu? Inget kvar i mölndal alls?
Jobbar på lågstadiet och har nu en trea. Fördelen är att jag "jobbat in dem" under ett år så klassen fungerar bra! Så jag är klasslärare och undervisar i allt utom idrott och slöjd.
Spännande med psykologi! Känns rätt nära pedagogik på många plan. Jag var sugen på kurator eller liknande innan jag läste till lärare så jag tycket det är spännande att blanda in lite sådant i jobbet! En lärare är ju ofta många saker samtidigt för ett barn så det är spännande!
Skulle du plugga något under hösten också?
Försöker att inte vara för extrem i graviditeten och läsa på för mycket. Gällande mat är det inte så många saker jag anpassar, äter i vanliga fall inte mögelostar och sådant ändå... men såklart ingen alkohol, är försiktig med salami, parmaskinka osv. Men annars rätt som vanligt! Har ätit väldigt dåligt i sommar från att innan graviditeten har ätit lchf-kost. Redan gått upp ca 6 kg så nu får jag skärpa mig lite med att äta bra och röra på mig! Gällande hygienartiklar har jag inte ändrat något. Känns som att jag har dålig koll på vad jag skulle behöva tänka på kanske... tänker inte färga håret eller så iaf under graviditeten men annars kör jag på! Har ganska känslig hy så har ganska skonsamma produkter redan från början.
Vad har du anpassat? (Vad har jag missat?!? :) )
Läst lite om bristningar på magen och börjat smörja in magen med mandelolja vet inte om det hjälper men det är skönt och magen kliar inte lika mycket nu efter att jag börjat med det! Smörjer du med något?
Ja, allt är flyttat till Östra. Vi hade halvt ställt in oss på Mölndal, men fick reda på att de la ner förlossningsdelen där under våren.
Aha, då har du ju lite koll på barn och så antar jag;) Då kanske du även kommer att ha många som följer din graviditet dagligen, och en del frågor? På gott och ont kanske?