• Anonym (Hercules)

Ser du ner på människor som har sex med främlingar ("one night stand" etc)

Frågan i rubriken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du ner på människor som har sex med främlingar ("one night stand" etc)
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hercules) skrev 2017-08-08 17:32:56 följande:

Frågan i rubriken.

Jag ser ner på kvinnor som har det.
  • Aniiee

"Ditt liv, ditt val".

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • viseversa

Nej. Jag skiter fullständigt i vilka hur många eller hur ofta andra har sex. Deras kropp deras val.

• Anonym (opromiskuös)

Både ock! Kan vara avundsjuk på dem samtidigt som jag tycker det är något väldigt primitivt och skadat över dem, samtidigt som det äcklar mig rent sexualhygieniskt. 

Skulle aldrig kunna tänka mig att involvera mig med någon som ligger runt mycket.

• Anonym (H)

Nej.

Jag bryr mig inte hur vuxna frivilliga främlingar har sex.

• Anonym (rrr)
    Anonym (Man) skrev 2017-08-08 17:36:50 följande:
    Jag ser ner på kvinnor som har det.
    då vet vi
  • Anonym (TGT)

Finns så många olika anledningar.

En del har det för att de är osäkra, har starkt behov av bekräftelse eller ser det motsatta könet som förbrukningsvaror som de försöker få någon slags desperat känsla av makt och egenvärde genom att nyttja. Eller kanske har anknytningsproblem, eller för att de har dålig impulskontroll och svårt att hantera sin sexuella drift.
    Dessa är jag kanske inte överdrivet imponerade av, även om jag inte skulle lägga mig i deras livsval för den sakens skull.

Sen finns det andra anledningar som jag tror bara är upplyftande och bra för en person. Min syster, exempelvis, blev fri från ett långt, dåligt förhållande som hon gått in i vid väldigt ung ålder. Efter att det tog slut valde hon att försöka utveckla sin sexualitet och sina vyer genom att ha kravlöst sex och mysförhållanden (dvs. sex, soffmys, göra kul grejer tillsammans etc. utan känslor eller planerad framtid). Under en period mådde hon mycket bra av det, innan hon kände sig redo för att försöka med något seriöst igen.
    De som har kravlöst sex pga av nyfikenhet eller vilja att utvecklas, få erfarenheter (och för kvinnor kanske även få utlopp för en sexualitet som de kanske pga av konservativa moralkänslor eller pga av tidigare dåliga förhållande med dåligt sex inte tidigare har kunnat leva ut) tror jag bara gör något bra.

Men oavsett vad är det inte min sak att döma.

• Anonym (Mikaela)

Nej nej, varför det? I mitt fall hade det varit en ordentlig dos av dubbelmoral då jag själv haft många tillfälliga förbindelser

Svar på tråden Ser du ner på människor som har sex med främlingar ("one night stand" etc)