• Fridiii

    VIKTIGT! Sexuella övergrepp mot barn (enkätundersökning) NY

    Eftersom att negativa kommentarer kommit in väljer jag att starta om på nytt. Ni som har deltagit, tack för att ni tagit er tid. Jag kommer att använda era uppgifter som ni har lämnat likaså. Men för övriga som väljer att svara använd vänligen den här tråden. 

    Hej alla familjelivare!


    Jag skriver en C-uppsats i kriminologi och hade varit mer än tacksam om du ville ta dig tid att svara på min enkät som består utav 26 kortare kryssfrågor i två olika avsnitt och tar inte många minuter att genomföra. Enkäten handlar om sexuella övergrepp, i första hand mot barn under 15 år. Du kan svara på enkäten även om du själv inte varit/är utsatt. 

    Du klickar helt enkelt på länken nedan, fyller i svaren och klickar på skicka och så är det klart. Dina svar är helt anonyma och kommer hamna i ett dokument som jag sedan kommer sammanställa. Vidare instruktioner förekommer i enkäten. 

    Jag behöver ha dina svar senast fredag 11/8 kl. 14.00. 

    Vore tacksam om så många som möjligt tar sig tid att svara på enkäten då ämnet är väldigt viktigt därför är just din åsikt väldigt viktig. 

    Jag skulle även vilja komma i kontakt med fem stycken utav er som har varit utsatt för sexuella övergrepp när ni var under 15 år för mer utfylliga svar. Det är också helt frivilligt och anonymt och kommer att ske via mailkontakt med mig. Kontakta mig via Familjeliv så tar vi det vidare därifrån, helst innan torsdag 10/8. 

    Vid övriga frågor kontakta mig gärna på Familjeliv. 

    Tack på förhand! 

    / Frida

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfkfbSUViWWPiex2KebqOEGFFoPK3ououvTvvVFGNefaHvePA/viewform

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-08 18:07
    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdvSVLTjO8JSRS11k477vSI72FfilSHjkCINzoFfI_irS0bVQ/viewform

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-08 18:07
    Vänligen använd den senare länken.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-08 19:31
    Tråkigt att vissa utav er inte tror att jag är seriös i min studie. För att uppdatera förklarar jag syftet med studien här. Syftet med studien är att belysa ämnet kring sexualbrott mot barn, hur pass stort problemet är i samhället, att försöka inringa om problemet beror på att man är rädd att tala om att man är utsatt för övergrepp, om det är belagt med skam och skuld. Samt att belysa vad man faktiskt gör (idag åtminstone) för att hjälpa utsatta barn både inom polis och andra samhällsorgan. Läser vid högskolan i Kristianstad.

    Önskar att fler vill ta sig tid att svara på enkäten och bortse från negativa kommentarer om att jag inte skulle vara seriös osv osv.
  • Svar på tråden VIKTIGT! Sexuella övergrepp mot barn (enkätundersökning) NY
  • Kjell2

    För att säkerställa att detta är riktigt och ingen snuskis så uppge gärna högskola/universitet och handledare.

  • Fridiii
    Kjell2 skrev 2017-08-08 18:03:03 följande:

    För att säkerställa att detta är riktigt och ingen snuskis så uppge gärna högskola/universitet och handledare.


    Vad skulle en snuskis få ut utav det undrar jag?
  • Träskvatten

    Svarar samma här som i din andra tråd med negativa kommentarer.


    Träskvatten skrev 2017-08-08 17:46:44 följande:
    Men seriöst?
    Du ändrar och ändrar under tiden undersökningen pågår?
    Knappast seriöst för som undersökning betraktat blir det värdelöst eftersom du inte kan jämföra svaren gentemot varandra.

    Går du verkligen på universitetet? Du borde ha läst flera kurser forskningsmetodik. Det hela framstår som ytterligt suspekt.
    Länk till tråden: http://gamla.familjeliv.se/Forum-20-334/m77907280.html
  • Kjell2
    Fridiii skrev 2017-08-08 18:04:52 följande:

    Vad skulle en snuskis få ut utav det undrar jag?


    Inte vet jag. Men just falska sexundersökningar är klasiskt för snuskisar för att få lite runkstories.
  • Fridiii

    Ja det finns väl allt möjligt men då kan man ju vrida på vad som helst, perversa människor finns ju överallt. Men känns som att det finns värre trådar än denna här på Familjeliv o snuska sig till i sådana fall. 

  • Kjell2
    Fridiii skrev 2017-08-08 18:17:54 följande:

    Ja det finns väl allt möjligt men då kan man ju vrida på vad som helst, perversa människor finns ju överallt. Men känns som att det finns värre trådar än denna här på Familjeliv o snuska sig till i sådana fall. 


    Så vilken högskola och handledare? Har du ämne, hypotes, vilka källor jobbar du med?
  • Fridiii
    Träskvatten skrev 2017-08-08 18:14:58 följande:

    Svarar samma här som i din andra tråd med negativa kommentarer.


    Länk till tråden: http://gamla.familjeliv.se/Forum-20-334/m77907280.html
    För att svara dig så JA jag går på universitetet. Jag är möjligtvis inget geni på att göra enkätundersökningar men jag försöker åtminstone. Som jag skrivet ber om ursäkt att det missades någon viktig fråga som deltagare önskade. Jag ändrade efter önskemål och tackar ödmjukast för kommentarerna om min miss. Senaste länk ska vara uppdaterad och jag ber er därför svara på den enkäten. 

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdvSVLTjO8JSRS11k477vSI72FfilSHjkCINzoFfI_irS0bVQ/viewform
  • Träskvatten
    Fridiii skrev 2017-08-08 18:17:54 följande:
    Ja det finns väl allt möjligt men då kan man ju vrida på vad som helst, perversa människor finns ju överallt. Men känns som att det finns värre trådar än denna här på Familjeliv o snuska sig till i sådana fall. 
    Det beror på hur man definierar "värre".

    Saken är rätt enkel. Har man en seriös undersökning på universitetsnivå så försöker man ha en viss akademisk nivå, dvs man ändrar inte lite allteftersom. Man visar också att man inte har något att dölja utan lägger fram information om kurser, handledare osv. Man berättar också hur deltagare kan ta del av resultatet.

Svar på tråden VIKTIGT! Sexuella övergrepp mot barn (enkätundersökning) NY