trornr skrev 2017-08-09 15:26:20 följande:
hur tänkte du nu?
ts vet kanske inte om hennes kille har varit otrogen eller inte men däremot VET hon ju faktiskt att han har ljugit för henne.
folk som ljuger är lika oattraktiva som de som är otrogna (är man sen både otrogen och orälig så är det dubbelt så illao ch man är en patetisk människa)
man är inte heller bitter för att man ger sin partner respekten av ärlighet och förväntar sig detsamma tillbaks, att anklaga folk för bittehet eller svartsjuka är snarare sånt som kommer från otrogna och poräliga människor för att rikta fokus mot annat håll
ts försöker ju komunicera men hennes man vägrar ju och ljuger istället,
så sluta dalta vuxna män och kräv lite respekt istället, eller är man så rädd att bli ensam att man står ut med vad som helst?
Grejen var väl ATT jag tänkte.
Självklart ska man inte acceptera varken otrohet eller lögner. Men man måste ju reda ut saker och ting innan man tar beslut och innan man bara vänder på klacken och går. Det är man om inte annat skyldig sig själv. Och resten av familjen.
Det jag hakar upp mig på är det lilla drev som omedelbart skapas i denna typ av trådar och som i princip HETSAR ts att det inte finns några alternativ; »lämna och se dig aldrig om! Kvickt som attan!« Det är för mig inte vuxet och genomtänkt. (För även om mannen i detta fall är ett o-vuxet svin så får vi väl anta att TS inte vill bete sig som dito).
Ja, det är kanske det rätta, men inte på grund av att några personer i en tråd på nätet ? som inte har en aning om de faktiska förhållandena ? hetsar till det.
Och nej, jag är inte själv varken otrogen eller porälig (oärlig?) med en dold agenda, så det är inte därför jag har en något mer sansad inställning.