• Anonym (Anya)

Välbetalda jobb?

Okej, hoppas nån kan göra mig lite klokare iallafall :)

Jag är ganska nyligen utbildad uska, valde det för att kunna få jobb för att betala av mina skulder + att jag tycker om att jobba med människor! Jag har inga problem med jobbet alls men jag skulle vilja jobba med något som ger mer betalt. Dels för att bli av med mina gamla skulder, men mest för att kunna börja på ny kula.

Jag är snart 30, och jag vill ha barn och familj, och ett hus, kanske möjlighet att resa ibland. Det känns inte så möjligt med lönen som uska :/ Jag växte upp med syskon och enbart en jobbande förälder (andra sjukpensionär) och vi reste utomlands en gång under min uppväxt - skulle vilja ge mina barn möjligheten att resa även fast jag vet att det finns viktigare ting, jag vill också se världen :)

Så min fråga är väl egentligen, har nån förslag på välbetalda jobb som inte kräver lång universitetsutbildning? 

Jag kan tänka mig att försöka plugga på distans  - sålänge jag kan jobba samtidigt (jag får inte ta mer csn lån) - och då helst en yrkesutbildning. Tänkte läsa tandsköterska tidigare men det var låååång pendling och en tragedi i mitt personliga liv gjorde att jag struntade i allt ett tag där.

Kanske skulle jag klara en utbildning på helfart och jobb, men jag vet inte, har inte så vansinnigt stor tilltro till mina egna förmågor.

Någon som har några förslag? Jag har inte körkort och är inte så bra på siffror, är egentligen en ganska osäker person som tänker att "det där passar nog inte mig / det där kommer jag inte klara" om majoriteten av yrken :P

• Svar på tråden Välbetalda jobb?
  • Kjell2

Sjuksköterska, tre år, inte högavlönat men som usk blir utbildningen lättare
    Någon industriinriktning om arbetsmarkande finns dä du kan tänka dig bo, CNC, svets, processteknink. Hyfsat bra betalt med skifttillägg och du behöver nog bara ett till två års utbildning.

Svar på tråden Välbetalda jobb?