Inlägg från: Anonym (Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin)

Gravid, smal och snygg!

Jag har gått upp 15 kg (är vecka 40 nu) och de sitter mest på mage och bröst, i övrigt ser jag ut som innan dvs normal, inte supersmal (vägde typ 62 kg/ 168 cm). Har inget fett eller plufs runt magen, men det hade jag inte innan heller. Graviditeten har mer förstärkt min kroppstyp känns det som. Har känt mig fin och fått massor av komplimanger för min fina "kanonkula". Har också ätit normalt dvs nyttigt. Inga kilon är direkt "glasskilon".

Har däremot fått mycket kommentarer kring träning. Trots att jag hela tiden kört inom komfort-zon. Trots att jag mår hur bra som helst och sluppit smärtor. Jag tog pt mig mycket i början men självförtroendet har växt under väg när jag fortsatt må så bra. Och även där har folk runtomkring "vunnits över" allt eftersom.

Man måste inte ligga på soffan i nio månader och lägga på sig glasskilon, även om många har den bilden av graviditet. Mår man dåligt/ har ont etc så är det klart att det påverkar hur aktiv man kan vara. Lyssna på din kropp och stirra inte på vågen. Kroppen styr själv i vilken takt om omfattning gravidkilona läggs på.

Svar på tråden Gravid, smal och snygg!