Inlägg från: trollhona |Visa alla inlägg
  • trollhona

Gravid, smal och snygg!

Bluebulb skrev 2017-08-09 21:22:07 följande:
    Gravid, smal och snygg!

Jag är i v 36 nu och har bara gått upp 3kg under graviditeten..
    Alla utomstående har massa kommentarer, typ "du vet att du inte ska banta när du är gravid".Skrikandes Jag äter som vanligt, jag dricker mer vätska än innan och jag rör mig knappt. Och jag röker inte. Däremot äter jag inte massa skräp som andra verkar göra, så jag ser inte ut som en jävla sjö-ko.
    Mitt barn är rätt storlek, min mage ligger på kurvan och allt är tipp topp enligt mvc. Men tydligen så ska man som gravid utsättas för bodyshaming för att jag inte vräker i mig en prinsesstårta om dagen

Är det fler här som fått höra komentarer för att de är smala och borde vara större enligt andra gravida kvinnors expertis?

Jag gick upp lite under min första graviditet och fick höra mycket kommentarer från de som var i samma vecka som mig. Kroppar är olika, det är genetiskt, vissa lägger på mer och vissa mindre. Däremot är det ju bra att du äter sunt och inte använder graviditeten som ursäkt att äta massa skräp, det är ju inte bra varken för mamma eller barn.
  • trollhona
    Reclaimyourself skrev 2024-04-05 20:41:30 följande:
    Bra skrivet! Det jag reagerade på var att TS beskrev sig som smal, snygg, duktig på det ena och andra sättet och skröt hejdlöst om sig själv. Samtidigt som hon klagade på att hon får kommentarer av andra kvinnor om att hon är just smal och snygg och det är inte ok att kommentera på det sättet. Men skriver sedan skit om andra gravida som är "feta sjökor" och vräker i sig skräpmat, hur dåliga de är och hur bra TS själv är.
    Tänker att det är väl kontrasten TS belyste, att man får gå upp hur mycket som helst under en graviditet men man får inte behålla sin vikt eller se hälsosam ut. Då kommer elaka kommentarer om det istället. Man kan liksom inte göra rätt som kvinna.

Tråden är flera år gammal för övrigt så tveksamt om TS läser allas åsikter om henne.
Svar på tråden Gravid, smal och snygg!