Inlägg från: Reclaimyourself |Visa alla inlägg
  • Reclaimyourself

Gravid, smal och snygg!

Haha, trolla mera! 🤭 Din trådstart fick mig att skratta och det är inte ofta jag skrattar naturligt men du fick mig att göra det, så tack! 
    Var glad över att du är såpass gravid, smal och snygg som du skriver att du är, istället för att ta åt dig av andras avundsjuka kommentarer om det! 

• Reclaimyourself
    Anonym (Sorgligt) skrev 2024-04-05 20:20:50 följande:

Jag hör vad du säger, men kommentaren var Grym oavsett storlek och som du säkert förstår är det som stör mig att TS tar upp ämnet Body-shaming samtidigt som det är exakt det hon gör mot större kvinnor. Man skulle kunna hålla diskussionen på en mycket högre nivå, utan vidriga kommentarer.

Att jag nämnde olika kilon var för att förtydliga att vi alla är olika. Och vi har olika förutsättningar psykiskt och fysiskt när vi går in i en graviditet. 

Bra skrivet! Det jag reagerade på var att TS beskrev sig som smal, snygg, duktig på det ena och andra sättet och skröt hejdlöst om sig själv. Samtidigt som hon klagade på att hon får kommentarer av andra kvinnor om att hon är just smal och snygg och det är inte ok att kommentera på det sättet. Men skriver sedan skit om andra gravida som är "feta sjökor" och vräker i sig skräpmat, hur dåliga de är och hur bra TS själv är.
  • Reclaimyourself
    trollhona skrev 2024-04-05 21:12:16 följande:
    Tänker att det är väl kontrasten TS belyste, att man får gå upp hur mycket som helst under en graviditet men man får inte behålla sin vikt eller se hälsosam ut. Då kommer elaka kommentarer om det istället. Man kan liksom inte göra rätt som kvinna.

Tråden är flera år gammal för övrigt så tveksamt om TS läser allas åsikter om henne.
    Okej, ja jag har undrat vart TS tagit vägen. 😁 

Jo det med kontrasten förstod jag allt.. men sättet hon beskrev sig själv och hur hon beskrev andra... Oj oj..! Bara rubriken fick mig att haja till när jag såg den i flödet: "Gravid smal och snygg!"  Klart man vart nyfiken på vad det var för skrytmåns som hade en sån rubrik! "Det här blir intressant" tänkte jag. Trodde först att det var en trolltråd när jag läste TS, men det är det tydligen inte? 
    Skriver man på det sättet så är det väl klart att en del kan uppfatta det som att hon bara vill skryta och få uppmärksamhet! Är det bara jag som uppfattar det som en skryttråd skriven av en person med uppblåst ego? 
Svar på tråden Gravid, smal och snygg!