• LFF

Elak styvpappa

Har du fräst ifrån åt honom ordentligt när han sagt något idiotiskt?

Min mammas sambo (kommer aldrig att vara min styvpappa trots att de varit tillsammans i snart 40 år) har betett sig som en idiot många gånger. Det funkade mellan oss fram tills jag blev ca 12, sen gick det utför. Det var kortare perioder vi faktiskt kunde prata med varandra, annars var det bråk eller total tystnad mellan oss. Han har aldrig kallat mig för fula saker men så fort vi hamnat i diskussion och han inte haft några argument kvar (tror han vet allt om allt och vet så gott som inget om något) så har det slutat med ett "Återkom när du levt lite längre, lilla vän". 

Sen ett antal år tillbaks så har han, mer eller mindre, förträngt allt som skett och har flertalet gånger frågat mamma varför jag inte kramar honom hej eller hej då längre. Mamma bara tittar på honom och skakar på huvudet. Det finns inte mycket kvar dem emellan men tyvärr är mamma för snäll och de bor därför kvar tillsammans även om hon egentligen skulle vilja slänga ut honom (hon skulle ha det så mycket bättre då). Men han har inget jobb, har inte haft något på en väldans massa år, ingen möjlighet att få egen bostad, svårt med kontakten med myndigheter etc så hon har inte hjärta att slänga ut honom.

Han skryter gärna om mig för andra men säger aldrig något själv om att han är stolt över mig och det jag åstadkommit etc.

Svar på tråden Elak styvpappa