Scenario: Tillväxthormon till ditt korta barn, ja eller nej?
Scenario:
Ditt barn är kort och kommer troligen bli kort som vuxen, ca 150 cm. Du får erbjudandet att ge barnet tillväxthormon för att göra denne längre.
Tackar du ja eller nej?
Scenario:
Ditt barn är kort och kommer troligen bli kort som vuxen, ca 150 cm. Du får erbjudandet att ge barnet tillväxthormon för att göra denne längre.
Tackar du ja eller nej?
Jag är 175 cm, min närmaste väninna kan stå under min utsträckta arm.
Hon säger ofta att hon hade velat vara längre, hennes barn har alla tre fått tillväxthormon för att slippa vara så förtvivlat små.
Så ja, jag hade gett det om det behövts.
Som kvinna kan det nog fungera bättre om man är kort men som man kan jag bara se till min egna familj.
Har en syster ca 178 cm, en annan bror och jag vi ligger båda på ca 185cm.
Slutligen den lilla brodern som går in på 166 cm.
Detta har varit något som påverkat han psykiskt hela livet. Han har gått in i en negativ spinn där det mesta är på grund av längden. Han är gnällig och driver bort folk med sitt gnäll om sin längd. Det är ursäkten varför han inte får jobbet han söker eller varför exflickvännen dumpade honom.
Så om det är en pojke ge han de möjligheter han kan få.
Nej, skulle aldrig ge till en tjej iaf. Väldigt vanligt med stora problem för att bli gravid senare. Du som jämförde med vitaminbrist, detta är knappast samma sak, kan ge stora biverkningar! Man diskuterar om att hormoner som används vid ivf (ganska begränsad period) kan bidra till cancer så jag hade varit mycket försiktig med att tillsatta hormoner.