• Sandrajac

Pengar

Hur mycket hade ni in varje månad när ni va mammaledig? Hade eran partner någon inkomst? Vad hade ni för utgifter? Vad hade ni kvar efter alla räkningar? Så orolig att man inte ska klara sig när man knappt får ut något i mammapening :/

• Svar på tråden Pengar
  • Carambolan

Har varierat beroende på hur många dagar jag tagit. Periodvis har jag tagit 0 dagar och då har vi levt på mannens lön utöver att jag fått typ 3000 i föräldralön från jobbet. Andra perioder har vi haft dagar som varit på väg att brinna inne (vi var onödigt sparsamma med dagarna för första och andra barnet) och då har jag tagit 7 bara för att bli av med dem och haft 80% av min vanliga lön (men lite mindre i praktiken eftersom skatten är högre).

• Anonym (Jagdå)

Med andra barnet var jag ensamstående. Så vi var 1 vuxen och 2 barn som levde på ca 17500 kr/mån.

Föräldrapenning ca 10000 kr

Barnbidrag 2250 kr

Bostadsbidrag 3200 kr

Underhåll 2000 kr

• Anonym (Jagdå)

Skulle inte va nån arg gubbe där haha

• Anonym (Hupp)

Fick 8000 kr med andra barnet. Det funkade. Vi är två föräldrar men har inte kompenserat varandra vid föräldraledighet. I och med att vi delat hyfsat lika på dagarna har det gått jämnt ut i det långa loppet.

• Jemp

Gör en budget! Vad du/ni behöver för att gå runt beror ju på vad ni har för utgifter också.

Vi slog ihop våra inkomster när vi fick barn. En jobbar, en är föräldraledig.

Svar på tråden Pengar