Inlägg från: Tigrella |Visa alla inlägg
  • Tigrella

Tvekar om abort

Jag vet inte vad jag ska göra. Har gått till v 7 utan att ana en graviditet. Nytt förhållande mee en man med vuxna barn. Stöttar och finns. Valet om abort hade varit enkel då vi lör känna varandra MEN har tidigare levt med en man och fått diagnos på infertitet!!! Så naivt och tro dem och nu är jag gravid för att vi inte skyddat oss. Kan jag verkligen bort barnet med en ny man, när jag inte önskat nåt annat under sista 3 åren? Har fptt en tid till kurator, men hur resonerar i?

• Tigrella

Jag vet inte vad jag ska göra. Träffade en ny man för ca 5 mån sen och vi väntar nu barn i v 7. Inget planerat. Har tidigare ett förhållande bakom med med önskan om barn under flera år med diagnos infertitet då jag ibte har ägglossning. Naivt o inte skydda sig. Hur ska jag tönka: kan jag göra abort när ett barn ör det jag kämpat för? Vad har ni för erfarenheter? Ska jag behålla det av etiska skäl- kan jag annars fp ett barn nör vår relation fördjupats ytterliggare och det är planerat? Har en tid för samtal hos kurator nästa vecka.

Svar på tråden Tvekar om abort