• ssangiss

Silvershampoo

Var hos frisören idag och färgade håret i ombre. Mörkt upptill och ljusare nedtill, men ångrar att jag inte gjorde det ljusare. Har köpt med mig silvershampoo hem och undrar om jag kan göra det ljusare genom att använda det? Bifogar bild på håret nedan.

• Svar på tråden Silvershampoo
  • Bertabus

Tyvärr, silverschampo kan endast ändra nyansen från varm till kall. Aldrig ljusa upp. Det funkar dessutom bäst på redan väldigt ljusa hår, där gula nyanser tillförs violetta pigment och då upplevs kallare. Vill du få ljusare hår måste du bleka.

• ssangiss
    Bertabus skrev 2017-08-11 21:22:06 följande:

Tyvärr, silverschampo kan endast ändra nyansen från varm till kall. Aldrig ljusa upp. Det funkar dessutom bäst på redan väldigt ljusa hår, där gula nyanser tillförs violetta pigment och då upplevs kallare. Vill du få ljusare hår måste du bleka.

F*n också :/ Frisören var dessutom jättedyr. Kan tyvärr inte spendera mer pengar på det.
  • Bertabus

Know the feeling. Var till frisören i förrgår och fick ett katastrofresultat själv häromdagen (misslyckade balayageslingor). Började typ gråta i stolen. Hon försökte rädda det så gott det gick men jag får nog färga skiten brunt istället.

Ett husmorstips för att få färgen att släppa snabbare: Head & Shoulders + C-vitaminbrus. Torkar ut håret väldigt mycket så packa in det ordentligt efteråt. Gjorde det själv när jag tonat håret för mörkt förut. Även cocosolja ska vara bra för att få bort färg har jag hört. Du gör det på egen risk! ????

• Bertabus

...men ditt hår är jättefint ska du veta. Färg brukar ju släppa lite med tiden, särskilt nu på sommaren när solen är framme ????????????

• Bertabus

(Alla frågetecken är misslyckade emojis, haha. Jag är inte onormalt frågvis)

• ssangiss
    Bertabus skrev 2017-08-11 21:35:54 följande:

...men ditt hår är jättefint ska du veta. Färg brukar ju släppa lite med tiden, särskilt nu på sommaren när solen är framme ????????????

Tack för tipset :) Men kommer antagligen bara att vänja mig vid det. Jag tycker också att håret blev jättefint men jag hade förväntat mig ljusare hår! Tyvärr blir det ingen blekning under solen för min del då solen verkar vilja gömma sig denna sommaren och det är redan på väg mot höst här :( Tack så mycket förresten att du tyckte det var fint :)
  • Deceree1

Jag undrar om du inte kan ringa och förklara för frissan att du inte är nöjd. Säger man ombre så borde det väl betyda mer färgskillnaderna än så. (Missförstå inte, ditt hår är skitsnyggt) min dotter har ett flertal gånger fått "gjort om" håret gratis när hon inte har varit nöjd.

• ssangiss
    Deceree1 skrev 2017-08-11 22:40:46 följande:

Jag undrar om du inte kan ringa och förklara för frissan att du inte är nöjd. Säger man ombre så borde det väl betyda mer färgskillnaderna än så. (Missförstå inte, ditt hår är skitsnyggt) min dotter har ett flertal gånger fått "gjort om" håret gratis när hon inte har varit nöjd.

Jag vet inte.. till frisören så jag ju att jag var super nöjd och det var jag också. Tills jag kom hem och här hemma ser det inte alls ljust ut helt plötsligt. Det ser mycket mycket mörkare ut när det inte är dagsljus på.
  • Deceree1

Fast jag tror att min dotter också har sagt så men sett det på ett annat sätt hemma. Du kan väl prova att säga typ -jag är inte riktigt nöjd med färgningen. Det kunde nog ha varit lite större skillnad mellan det ljusa och mörka. Jag känner nog att det här inte riktigt blev som jag tänkt mig... lr nåt såt:)

Jag ska fråga min dotter imorgon hur hon har sagt. Jag återkommer :)

• ssangiss
    Deceree1 skrev 2017-08-12 01:13:00 följande:

Fast jag tror att min dotter också har sagt så men sett det på ett annat sätt hemma. Du kan väl prova att säga typ -jag är inte riktigt nöjd med färgningen. Det kunde nog ha varit lite större skillnad mellan det ljusa och mörka. Jag känner nog att det här inte riktigt blev som jag tänkt mig... lr nåt såt:)

Jag ska fråga min dotter imorgon hur hon har sagt. Jag återkommer :)

Tack för omtanken! Men jag tror att jag struntar i det faktiskt.. Ska åka iväg om några dagar och vara borta i 2 veckor och sen orkar jag inte åka in igen. Ville mest bara höra mig för om just silvershampot. Om man kunde göra något snabbt och enkelt hemma i stället :)
  • Brummas

Kolla Lyko nu får du 100kr i rabatt vi köp över 300kr plus 25% rabatt på alla varor med koden 50KFOLLOWERS 
    Gäller bara till kl 12 idag!

LYKO

• teresetess

Du kan absolut använda silverschampo för att ljusa upp de lite. Har använt den själv i samma sits som du. Främst längderna kommer ju bli ljusare, så rekommenderar att du inte lägger i hela håret. Jag tycker det är väldigt fint nu med. Vilken salong har du varit på? tänk på att du kommer få köra silverschampo ett par tvättar innan man märker nyans skillnad på håret.

• ssangiss
    teresetess skrev 2017-08-12 12:31:07 följande:

Du kan absolut använda silverschampo för att ljusa upp de lite. Har använt den själv i samma sits som du. Främst längderna kommer ju bli ljusare, så rekommenderar att du inte lägger i hela håret. Jag tycker det är väldigt fint nu med. Vilken salong har du varit på? tänk på att du kommer få köra silverschampo ett par tvättar innan man märker nyans skillnad på håret.

Jaså? :D Frisören sa att jag skulle använda det i hela håret. Men blir även mitt mörka hår ljust av silvershampoo?
Svar på tråden Silvershampoo