Inlägg från: Bertabus |Visa alla inlägg
  • Bertabus

Silvershampoo

Tyvärr, silverschampo kan endast ändra nyansen från varm till kall. Aldrig ljusa upp. Det funkar dessutom bäst på redan väldigt ljusa hår, där gula nyanser tillförs violetta pigment och då upplevs kallare. Vill du få ljusare hår måste du bleka.

• Bertabus

Know the feeling. Var till frisören i förrgår och fick ett katastrofresultat själv häromdagen (misslyckade balayageslingor). Började typ gråta i stolen. Hon försökte rädda det så gott det gick men jag får nog färga skiten brunt istället.

Ett husmorstips för att få färgen att släppa snabbare: Head & Shoulders + C-vitaminbrus. Torkar ut håret väldigt mycket så packa in det ordentligt efteråt. Gjorde det själv när jag tonat håret för mörkt förut. Även cocosolja ska vara bra för att få bort färg har jag hört. Du gör det på egen risk! ????

• Bertabus

...men ditt hår är jättefint ska du veta. Färg brukar ju släppa lite med tiden, särskilt nu på sommaren när solen är framme ????????????

• Bertabus

(Alla frågetecken är misslyckade emojis, haha. Jag är inte onormalt frågvis)

Svar på tråden Silvershampoo