Bagagelucka skrev 2017-08-18 00:09:10 följande:
Hmm, det var väldigt konstigt att du inte fick pröva letrozol innan..
Vi med pcos kanske känner mer vid äggplock just pga vi har mer ägg än dem som inte har pcos. Jag kände ju också jätte mycket vid Äggplocket, fick morfin med men det hjälpte knappt. Gjorde ändå ont.
Herregud! Över en timme för äggplock?! Fyfan, kan inte ens förstå att du kunde stå ut så länge! Jag dog ju nästan på kanske en 10 min, en kvart!
Woow, 18 ägg! Det var inte dåligt! Själv fick man ynka 7.
Dem sa inget om att man inte får gå på toaletten, var lite nödig men höll mig just på grund av att jag läst här att man inte ska kissa innan? Däremot gjorde jag det efteråt :) frågade läkaren och han sa att det var OK.
Hahah jag kollade inte ens när jag låg där med särade ben, kollade upp mot klockan och bara ville få det överstökat
Ja, jag missade att du var ruvare redan såg jag igår

Grattis, själva insättningen är ju den lätta biten.
Och ja, 18 ägg var inte så kul, hade nästan svårt att gå redan innan äggplock eftersom jag var så svullen. Första gången fick jag "bara" 6 ägg men då hade jag fått en för liten dos.. nu fick jag en högre dos i 2 dagar och det blev så här. Fanns risk för överstimulering också så det var ej skoj... PCO gör ju också att man sällan reagerar på samma sätt även om man får samma medicin igen, så PCO är så lurigt alltså.
Men 7 är ju ändå en bra mängd och det är ju kvaliteten som räknas, kanske räcker något till frysen?
Min klinik trodde ju alla mina ägg skulle dö så jag fick tillbaka ett på dag 3. Var lite surt att på fredag höra att alla fortsatt levde på dag 5 och såg bra ut. Var nämligen övertygad om att jag då hade fått ett skräpägg (vilket det ju också var för det blev inget)
När jag fick ut 6 ägg så dog ju alla innan frys så kliniken vågade inte chansa. Annars har jag förstått att man ofta får ett 5 dagars om man får fler än 10 ägg.