Inlägg från: Karins08 |Visa alla inlägg
  • Karins08

Ivf och pcos

Hej!

Jag har PCO och är gärna med här också

Har gjort två misslyckade ivf:er men vid förra uttaget lyckades jag få 5 stycken till frysen också.

Så nu är det dem jag ska "beta" av i första hand. Fick min mens idag så gissar på insättning om ca 2 veckor. Ska bli spännande att se om det känns annorlunda nu när man slipper sprutorna, även om äggplocket varit det värsta för mig. Har tagit flera veckor att återhämta sig efter dem

Testade även letrozol nu i somras när kliniken ändå hade stängt, men det hjälpte ju inte.

• Karins08
    Bagagelucka skrev 2017-08-16 21:59:07 följande:

Hej och välkommen ! :)

Oj 5 till frysen var inte dåligt, då har du några försök kvar!

Du behöver inte ta några tabletter eller så nu innan FET? Utan kör bara på vanlig menscykel? Behöver man inte framkalla "ägglossning" innan man gör FET? Mycket frågor haha.

Jag måste hålla med dig om att Äggplocket har varit det värsta. Vill helst inte behöva gå igenom det igen, hoppas det inte behövs! Känner mig uppblåst idag i magen och känns lite grann vid "tjejmagen" när jag går efter Äggplocket igår . Annars är allt lugnt. Imorgon ska jag göra ET. Känns det något när man gör det?

Tack

Jag får ta letrozol vilket jag tycker är lite halvskumt, fick nämligen aldrig prova det först utan ivf direkt.

Jag vet inte om PCO ibland gör äggplock värre? Jag fick ju morfin men det kändes inte alls. Äggplocket tog över en timme och det var två läkare och en bm, riktigt eländigt. Hade tydligen 18 plockbara ägg men fixade inte att ta ut alla, efter 13 sa jag stopp

Och grattis till ET imorgon! Det känns inte alls jobbigaste är att få en regel om att inte kissa innan på ett tag, fick nästan tvångstankar om att gå på toa

Och sen är det mysko att embryologen måste stå där när man ligger i gynstolen men annars är ET helt ok :) Lycka till!
  • Karins08
    MollyB skrev 2017-08-17 10:53:27 följande:

Hej och välkommen! :)

Vad härligt att ha fått 5 till frysen. Jag har precis börjat med provera för att få mens så jag har ingen erfarenhet av varken sprutor eller äggplock än. Fick du smärtstillande vid äggplocket och blev du mycket svullen efter det?

Stort lycka till med nästa omgång!

Hej och tack

Jag fick köra med provera denna gång med, efter mitt förra misslyckade ivf hakade min kropp upp. Tydligen en risk med många ägg i kroppen.

Sprutor vänjer man sig snabbt vid så det går nog bra! Jag fick Bemfola och nålen var tunn så den var super. Äggplock utan smärtstillande går nog inte, då skulle man ha mycket ont.. mitt första äggplock var det 6 ägg och det kändes inte så mycket faktiskt, det var hanterbart liksom. Andra gången var det fler men då kände jag inte av smärtstillande så det var tungt.. tog lång tid och fixade det nästan inte. Men det är sällsynt att det är så.

Jag var lite uppsvälld i några dagar efter ÄP men åt smärtstillande och då var det ok. När borde din mens börja tror du?
  • Karins08
    Bagagelucka skrev 2017-08-18 00:09:10 följande:

Hmm, det var väldigt konstigt att du inte fick pröva letrozol innan..

Vi med pcos kanske känner mer vid äggplock just pga vi har mer ägg än dem som inte har pcos. Jag kände ju också jätte mycket vid Äggplocket, fick morfin med men det hjälpte knappt. Gjorde ändå ont.

Herregud! Över en timme för äggplock?! Fyfan, kan inte ens förstå att du kunde stå ut så länge! Jag dog ju nästan på kanske en 10 min, en kvart!

Woow, 18 ägg! Det var inte dåligt! Själv fick man ynka 7.

Dem sa inget om att man inte får gå på toaletten, var lite nödig men höll mig just på grund av att jag läst här att man inte ska kissa innan? Däremot gjorde jag det efteråt :) frågade läkaren och han sa att det var OK.

Hahah jag kollade inte ens när jag låg där med särade ben, kollade upp mot klockan och bara ville få det överstökat

Ja, jag missade att du var ruvare redan såg jag igår Grattis, själva insättningen är ju den lätta biten.

Och ja, 18 ägg var inte så kul, hade nästan svårt att gå redan innan äggplock eftersom jag var så svullen. Första gången fick jag "bara" 6 ägg men då hade jag fått en för liten dos.. nu fick jag en högre dos i 2 dagar och det blev så här. Fanns risk för överstimulering också så det var ej skoj... PCO gör ju också att man sällan reagerar på samma sätt även om man får samma medicin igen, så PCO är så lurigt alltså.

Men 7 är ju ändå en bra mängd och det är ju kvaliteten som räknas, kanske räcker något till frysen?

Min klinik trodde ju alla mina ägg skulle dö så jag fick tillbaka ett på dag 3. Var lite surt att på fredag höra att alla fortsatt levde på dag 5 och såg bra ut. Var nämligen övertygad om att jag då hade fått ett skräpägg (vilket det ju också var för det blev inget)

När jag fick ut 6 ägg så dog ju alla innan frys så kliniken vågade inte chansa. Annars har jag förstått att man ofta får ett 5 dagars om man får fler än 10 ägg.
  • Karins08
    Bagagelucka skrev 2017-08-20 17:15:24 följande:

Tänkte också att det kan vara ägget som fäster? Men är inte det för tidigt att fästa ? Det känns verkligen som jag har mens, alla symtom stämmer liksom in. Öm som fan i magen och livmodern. Ja , går runt med mensvärk som det brukar vara då jag får den. :/

Mens känns för tidigt.. men lutinusen kan spöka rejält!
  • Karins08
    Bagagelucka skrev 2017-08-22 00:12:33 följande:

Hade ljusbrunt igår efteråt "chocken". Sen imorse bara lite grann. Mot förmiddagen så har det avtagit helt! Däremot fortfarande mensvärk som kommer och går. Känns precis likadant som om mens är påväg. Känns kört :/

Jag hoppas ändå att du har fel
  • Karins08

Jag har tid för VUL den 28:e och FET förmodligen den 4:e September.

Tiden seeeeegar sig fram

• Karins08
    Paulina2017 skrev 2017-08-22 20:48:55 följande:

Håller med jag har tid för vul 25e och förhoppningsvis FET nästa vecka. Tur att jobbet tar en del tid :)

Men vad kul! Då är vi ju jättesynkade
  • Karins08
    Bagagelucka skrev 2017-08-22 21:27:13 följande:

Hoppas jag med

Har det hänt något mer? Hoppas ju liksom att det är Lutinus..

En granne berättade att hon är gravid. Känner mig lite bitter faktiskt Känner ni andra så vid barnbesked?
  • Karins08
    Paulina2017 skrev 2017-08-24 19:52:34 följande:

Bra jobbat

Hur gick det med ditt VUL?

Jag får gå igen imorgon, min livmoder var ännu inte tillräckligt tjock

Så nu har jag redan börjat fundera om FET ens går att göra på alla.. hmmm..
  • Karins08
    Paulina2017 skrev 2017-08-29 20:58:43 följande:

Karin gör du stimulerat FET ? Jag äter progynon och slemhinnan var 8mm på dag 12. Så det blir insättning den här veckan. Har man pco är det väld8gr svårt att sätta in i en menscykel som int3 finns.

Jag har ätit letrozol men slemhinnan och äggen var ännu inte tillräckligt stora.

Har normalt inte problem med att jag inte ägglossar för det gör jag, men däremot försent och då är slemhinnan kass

Så jag är avis på dig! Om allt ser bra ut imorgon så blir det FET nästa onsdag, men om de ännu inte växt till sig så vette katten liksom..
  • Karins08
    Bagagelucka skrev 2017-09-02 08:39:16 följande:

Hej allihop!

Idag är det officiell testdag för mig på RD16. Var uppe tidigt i morse och tog testet jag fick från kliniken, det visade plus!! Nu hoppas jag det lilla pyret vill stanna hos mig. Har testat sedan RD 7 och fick första utslaget på test på dag 8, sedan har det blivit starkare för varje dag.

Grattis!
Svar på tråden Ivf och pcos