Ivf och pcos
Jag vet! Blir så less på att det aldrig blir bra! Jag har också runt haka och kinder. Får bölder som aldrig försvinner, inte såna där gulliga småfinnar som alla andra kan få och så klagar dem?! Man ba jag skulle gjort allt för att få såna där små! haha. Det där med vikten är också väldigt konstigt. Det typiska med pco är att man har övervikt för det mesta, då rekommenderar dem att man ska gå ner lite i vikt så brukar ägglossning och mens komma igång. Men som vi, normalviktiga och kanske lite under har värsta problemen och vi gör allt rätt? Vad kan man göra åt det då? Skumt.
Var en lättnad att bara få det bekräftat så slapp man sedan spekulera och hålla på. :)
Ahaa, då har du inte vetat så länge. Konstigt att problem började visa sig nu så pass sent och inte tidigare. Jag antar att du inte hade problem med mens innan det vart knas?
Det känns typ som vanligt, jag är väldigt väldigt skeptisk på att det skulle bli något utav det här. Känns som det inte klaffat in på nåt sätt, svårt och förklara haha. Jag glömmer typ bort att jag ruvar också. Kanske bättre så än att tänka på det heela tiden. Man blir ju sjuk i huvudet av att man hoppas och vill såå gärna bli med barn och att man sedan blir besviken,ledsen och arg på att det inte vart något. Så ska försöka ta det som det kommer såå kanske jag inte blir lika besviken! :)
Baaara 2 veckor kvar tills jag får testa :(
Vikten var en orsak till att jag själv tvivlade på att jag hade PCO. Jag håller med dig så mycket i att det känns som vi gör allt rätt. Kost, "bra" vikt, tillskott.. Det är ju inte bra att väga för lite vid ivf eller i vardagliga livet så det känns inte som att viktnedgång är ett alt för att få ägglossning och mens att fungera. Jag hoppas att donaferty bara tar lite längre tid på sig att ge resultat på kroppen/huden :)
Ja det är ganska nyss jag fick reda på det så det är lite att smälta ändå märker jag. Jag har alltid ätit p-piller (12-13 år) med vissa mindre uppehåll och under p-pillertiden måste symtom hållt sig i schack eller något. Jag fick ju "mens" varje månad med hjälp av p-piller. Under mina mindre uppehåll av p-piller kom aldrig mensen tillbaka men som många gynekologer sagt (vilket jag idag fått veta är fel) är att det kan ta 1 år innan mensen kommer tillbaka. Visst, för vissa men absolut inte för alla. Därav var det inte något som kontrollerades.
Haha kanske bättre att glömma bort det :) Jag tror jag skulle tänka på det hela tiden! Nog sunt att koppla bort :) Ja man vill ju såååå gärna att det ska gå bra!! Lever ni på som vanligt i ruvandet? Men först är det äggplock för mig haha, lite nervös..