Går ej med på delad vårdnad.
Är det någon slags fix idé du har?
Om sonen vill bo VV är det hans beslut. Vartefter tiden går kanske han väljer att bo hos någon av er på heltid men tills dess måste väl hans vilja väga tyngre än din fixa idé?
Är det någon slags fix idé du har?
Om sonen vill bo VV är det hans beslut. Vartefter tiden går kanske han väljer att bo hos någon av er på heltid men tills dess måste väl hans vilja väga tyngre än din fixa idé?
Nej du TS, du är inte ett dugg intresserad av att göra vad som är bäst för ditt barn. Du går efter vad DU tycker och vad som passar DIG.
Eftersom du är så ego kanske sonen har det bäst hos sin far? Han verkar ju mer inne på vad som funkar bäst för alla, inte bara sig själv.
Du verkar bitter och reagerar som ett bortskämt barn på hela situationen. Du får växa upp lite och sedan ta kontakt med en barnpsykolog som får förklara för dig hur barn fungerar och vad de mår bäst av. Ditt sätt är inte bra ur ett barnperspektiv. Alls. Gör om och gör rätt.
Varför inte testa olika upplägg och se vad som funkar? Att det är bara två utfall som är okej för dig och ingen öppenhet inför att testa är vad de flesta av oss har svårt för.
Problemet i det hela är att ni inte bor i samma kommun, inte sant?
ur sonens synvinkel så är det här vad jag hör från TS:
"Jag älskar mina principer mer än jag älskar dig. Mina principer säger att du inte får bo varannan vecka hos mig och varannan hos pappa. Om du vill det så kommer jag antingen fängsla dig eller överge dig. Jag tvingar dig att välja vilket."
Inte konstigt att grabben inte vill säga hur han vill ha det, för han fattar ju att han förlorar vad han än säger.....