• Joddn

Hund åt kladdkaka

Jag var på toa och min hund åt en kvarts kladdkaka. Hon är en japansk spets så alltså ganska liten. Är detta farligt? Har ju hört att de är jätte farligt för hundar att äta ens Pyttelite choklad och så. Är jätte orolig.:(

• Svar på tråden Hund åt kladdkaka
  • DeathByPickles

Ring veterinären omg! Nu skriver du inte hur stor kakan i fråga var, men just kladdkaka brukar ha rätt hög koncentration av kakao. 

Skulle genast åkt in för att se till att hunden kräktes upp eländet. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles

Ju snabbare man kan få hjälp, desto mindre ingrepp och mindre risk. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Joddn
    DeathByPickles skrev 2017-08-14 00:19:23 följande:

Ju snabbare man kan få hjälp, desto mindre ingrepp och mindre risk. 

Det var sån man köper på typ Ica
  • DeathByPickles
    Joddn skrev 2017-08-14 00:20:08 följande:
    Det var sån man köper på typ Ica

Säger mig ingenting.

Ring jourveterinär oavsett, och leta gärna reda på förpackningen till kakan under tiden.

• DeathByPickles

Min terrier på ungefär nio kilo lyckades sätta i sig fem chocolate chip-cookies (lyxvarianten förstås, med mörk choklad från Ecuador Obestämd) när hon var ensam under tjugo minuter eller så. Vi var inne hos vetten en halvtimme senare och kom undan med kräkningar bara. 
    I andra fall kan det handla om inläggning, övervakning och dropp, så var hellre ute  god tid nu när du upptäckt situationen direkt. . 

• Joddn
    DeathByPickles skrev 2017-08-14 00:30:04 följande:

Min terrier på ungefär nio kilo lyckades sätta i sig fem chocolate chip-cookies (lyxvarianten förstås, med mörk choklad från Ecuador ) när hon var ensam under tjugo minuter eller så. Vi var inne hos vetten en halvtimme senare och kom undan med kräkningar bara. 

I andra fall kan det handla om inläggning, övervakning och dropp, så var hellre ute  god tid nu när du upptäckt situationen direkt. . 

Det är svårt för mej att ta mej till veterinären nu. Kan jag få henne att spy här hemma på något sätt? Jag har kollat upp gram i kakan och det ska tydligen ej vara farligt så att hon dör. Men hon måste ju få upp det.
  • Frontline

Vad tål inte hundar choklad? Gäller det alla hundar och typer av choklad?

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • DeathByPickles

Ring jourvetten. Jag vill inte ge andra råd, 

• DeathByPickles
    Frontline skrev 2017-08-14 00:46:54 följande:

Vad tål inte hundar choklad? Gäller det alla hundar och typer av choklad?

Alla hundar. Snabb googling ger många svar. 
  • Frontline
    DeathByPickles skrev 2017-08-14 00:48:55 följande:
    Alla hundar. Snabb googling ger många svar. 

Orkar inte googla..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Hund åt kladdkaka