Hund åt kladdkaka
Jag var på toa och min hund åt en kvarts kladdkaka. Hon är en japansk spets så alltså ganska liten. Är detta farligt? Har ju hört att de är jätte farligt för hundar att äta ens Pyttelite choklad och så. Är jätte orolig.:(
Jag var på toa och min hund åt en kvarts kladdkaka. Hon är en japansk spets så alltså ganska liten. Är detta farligt? Har ju hört att de är jätte farligt för hundar att äta ens Pyttelite choklad och så. Är jätte orolig.:(
Ring veterinären omg! Nu skriver du inte hur stor kakan i fråga var, men just kladdkaka brukar ha rätt hög koncentration av kakao.
Skulle genast åkt in för att se till att hunden kräktes upp eländet.
Ju snabbare man kan få hjälp, desto mindre ingrepp och mindre risk.
Ju snabbare man kan få hjälp, desto mindre ingrepp och mindre risk.
Säger mig ingenting.
Ring jourveterinär oavsett, och leta gärna reda på förpackningen till kakan under tiden.
Min terrier på ungefär nio kilo lyckades sätta i sig fem chocolate chip-cookies (lyxvarianten förstås, med mörk choklad från Ecuador ) när hon var ensam under tjugo minuter eller så. Vi var inne hos vetten en halvtimme senare och kom undan med kräkningar bara.
I andra fall kan det handla om inläggning, övervakning och dropp, så var hellre ute god tid nu när du upptäckt situationen direkt. .
Min terrier på ungefär nio kilo lyckades sätta i sig fem chocolate chip-cookies (lyxvarianten förstås, med mörk choklad från Ecuador ) när hon var ensam under tjugo minuter eller så. Vi var inne hos vetten en halvtimme senare och kom undan med kräkningar bara.
I andra fall kan det handla om inläggning, övervakning och dropp, så var hellre ute god tid nu när du upptäckt situationen direkt. .
Vad tål inte hundar choklad? Gäller det alla hundar och typer av choklad?
Ring jourvetten. Jag vill inte ge andra råd,
Vad tål inte hundar choklad? Gäller det alla hundar och typer av choklad?