Inlägg från: Anonym (Ssn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ssn)

Herregud, var jag naiv?

Träffade en ny man för 7 månader sedan, ganska abrupt avslut på en gammal och lång relation (6år). Till saken hör att jag i helgen gjort ett grav.test som är positivt. Troligen är jag kring v 7, utan andra symtom. Så naivt och inte skydda sig men till saken hör att jag genomgått infertitet utredning senaste åren som inte påvisat ägglossning. Korkat o tro att jag inte kan bli gravid. Hur ska jag/vi göra. Vi bor inte ihop. Men får fullt stöd i beslutet. Men jag är så förvirrad. Är det etisk korrekt att ta bort ett barn efter lång önskan ack led en annan man. Kan säga att infertitet dessutom var en anledning g till separation... han är äldre än jag (13 år). Vuxna barn. Kan tillägga att jag är 30 fyllda. Hur skulle ni göra? Har en tid hos kurator om en vecka.

• Svar på tråden Herregud, var jag naiv?
  • Anonym (Ssn)

Han var lika korkad som jag och trodde mej nör jag sa jag var infertil. Det tror man ju efter att ha försökt i flera år.

• Anonym (Ssn)

Vi har pratat om det och han är inte negativ. Jag tror faktiskt på oss så tidigt i relationen. Han är en bra man. Men det är just det. Så tidigt i en relation... jag tror jag skulle klara det själv också. Men jag ör rädd för att folk snackar osv... och om.jag väljer o ta bort det... kan jag någonsin få barn eller ör detta min chans? ??

• Anonym (Ssn)

Alla era kommentarer är så kloka. Jag hade väl inte riktigt planerat livet så här. Jag ör säker på att han är bra och kommer ta ansvar som pappa med eller utan mig. Han stöttar i detta beslut. Jag är.med så rädd att detta kan vara enda chansen och på något vis det som bestämts för mig. Men så dumt att inte 100 procent ha diagnos innan man är oskyddad.

• Anonym (Ssn)

Har ni gemensamma barn? Frökenelisabeth? O skiljer det många år kring ert/era resp din mans tidigare barn? Hur tog de att få ett syskon?

• Anonym (Ssn)

Har ni gemensamma barn? Frökenelisabeth? O skiljer det många år kring ert/era resp din mans tidigare barn? Hur tog de att få ett syskon?

Svar på tråden Herregud, var jag naiv?