• Anonym (Tid)

Hur lång tid tog det innan ni blev ihop med din partner?

Kortaste tid som ni blev ihop med någon samt längsta tid?

De som jag har varit tillsammans med har jag bllivit ihop med inom någon/några veckor. Men undrar också nu hur vanligt det är att det kan ta månader el tom år?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni blev ihop med din partner?
  • annananonym

Det har jag alltid blivit omgående. Alltså börjar dejta och det gör jag bara om jag ser ett förhållande, har aldrig haft ons.

• Anonym (Sengångare)

För vår del tog det 11 år ????... Träffades när vi var 13. Har alltid gillat varandra och trivts i varandras sällskap. Har ALDRIG rört vid varandra under tiden fram till vi blev tillsammans. Båda hann vara sambo m andra innan. Plötsligt var vi singlar båda två, träffades på en fest och insåg att vi var själsfränder. Vi blev "tillsammans" när vi kramade varandra hej då efter festen och insåg att "det här kändes ju bra". Odramatiskt. Flyttade ihop efter en månad. Förlovade efter ett halvår och gifte oss på årsdagen av vår kram :). Har varit gifta i femton år nu.

• Anonym (Sengångare)

Svarade inte på "allt". Har bara haft två förhållanden före min man, båda två som pojkvän direkt, inga ons.

• Anonym (Kort)

För mig har det alltid gått snabbt, max ett par månader. Snabbaste är med min nuvarande sambo. Han sov över hos mig 2 veckor efter att vi träffades, och har stannat kvar sedan dess- och det är 7 år sedan :)

• Anonym (Tid)
    Anonym (Sengångare) skrev 2017-08-15 10:00:33 följande:

För vår del tog det 11 år ????... Träffades när vi var 13. Har alltid gillat varandra och trivts i varandras sällskap. Har ALDRIG rört vid varandra under tiden fram till vi blev tillsammans. Båda hann vara sambo m andra innan. Plötsligt var vi singlar båda två, träffades på en fest och insåg att vi var själsfränder. Vi blev "tillsammans" när vi kramade varandra hej då efter festen och insåg att "det här kändes ju bra". Odramatiskt. Flyttade ihop efter en månad. Förlovade efter ett halvår och gifte oss på årsdagen av vår kram :). Har varit gifta i femton år nu.

Var själv nära att bli tillsammans med en kille efter 13 år. Träffades första gången när vi var 15 år. Blev aldrig något då. Hördes av till och från i flera år efter det. Sen en dag så hände det nåt och om jag inte hade klantat till det så hade det säkert kunnat bli vi just där och då...
  • Anonym (r)

Förstår inte riktigt frågan. Hur lång tid från vad? Jag lärde känna min sambo som vänner, och vi hade känt varandra i åtta år. Sen började vi umgås mer och mer, och en kväll kysstes vi. Efter det dröjde det två veckor innan vi SA att vi var tillsammans, men vi var ju i praktiken ett par från första kyssen.

• Anonym (Tid)
    Anonym (r) skrev 2017-08-15 12:27:58 följande:

Förstår inte riktigt frågan. Hur lång tid från vad? Jag lärde känna min sambo som vänner, och vi hade känt varandra i åtta år. Sen började vi umgås mer och mer, och en kväll kysstes vi. Efter det dröjde det två veckor innan vi SA att vi var tillsammans, men vi var ju i praktiken ett par från första kyssen.

Hur lång tid det tog från det att sågs första gången. En del kanske blir tillsammans snabbt medans andra om i ditt eget fall tog flera år. 
  • Anonym (Hjärtat)

Vi blev tillsammans ni 3 september så nyligen blivit tillsammans men vi dejtade i tre månader, aldrig frågan om något ons men han ville gå långsamt fram, tog tid innan han släppte in mig men han har berättat att det är för att han ville hitta något fast en långvarig relation  och inget ons och ville väl se vad jag var för typ. Skönt för mig också att han tog det lugnt så många gånger jag blev sårad han jag också känna efter hur det kändes ☺️

• MammAmma

Vi har känt varann i 8 år och var kk till och från i nästan 7 år innan vi faktiskt blev ett romantiskt par. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Tid) skrev 2017-08-15 12:30:57 följande:
    Hur lång tid det tog från det att sågs första gången. En del kanske blir tillsammans snabbt medans andra om i ditt eget fall tog flera år. 
    Mitt första seriös förhållande, ett år. Vi hade umgåtts och pluggat i samma gäng och kände varandra rätt väl.

Mitt senaste. Kanske 48 timmar, alt två veckor. Vi träffades på en resa av en slump. Hade ett intensivt förhållande under två dygn. Kände att det var rätt. Såg två veckor senare och då vi kom överrens att detta vill vi satsa på trots avståndet.
Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni blev ihop med din partner?