Ex-mans nya fru vill ha del av min dotters arv?
Vilka lågmärken till rövhål som gör sådan skillnad mellan sina barnbarn.
Vilka lågmärken till rövhål som gör sådan skillnad mellan sina barnbarn.
haha, gillar att du sedan kan ta av mannens arv till din dotter. eller snarare att din dotter kommer kunna ta av sin pappans arv och kanske delvis kasta ur syvmamman. :) karma finns ibland
Det går genom äktenskapsförord att hon äger alla kapitalvaror och bostad. MEN det är ju inget man kan komma på och göra först när Kalle börjar bli skruttig, utan det måste göras redan nu typ för annars är det rätt genomskinligt.
Annars kommer en "normal" familj rätt långt bara genom att skriva testamente till varandras fördel och att särkullarna ska ha sin laglott. Har man dessutom flera gemensamma barn, så blir det ingen jättesumma att lägga ut.
Även där går det att planera och ha mycket belånat.
I ts fall så tror jag snarare att pappan faktiskt väljer att favorisera deras gemensamma barn eftersom det tidigare har så det klarar sig och mer därtill. Här på fl läser man ofta om de som favoriserar det tidigare barnet, men i verkligheten tror jag inte att det är riktigt lika vanligt.
Sen har jag personligen svårt att se att det tidigare barnet blir en speciellt välsedd gäst hos pappan efter farfars favorisering.