• Summerlovin

Dubbeltäcke från IKEA. bråttom!

Vi har dubbeltäcket årstid från IKEA och har haft bägge täckena i nu hela vintern, tänkte ta ut det ena nu men kan itne bestämma mig för om vilket vi ska ha i, är det kanske för tidigt för att bara ha det tunna? Hur har ni det?

• Svar på tråden Dubbeltäcke från IKEA. bråttom!
  • Rigor

Oj, varför är det så bråttom? Är det jättevarmt? Brinner det?

• Pingla med en åsikt

men hur i hela världen ska någon ANNAN kunna svara på det?
    Jag vet väl inte om ni är frusna av er, bor i södra eller norra Sverige, har sovrumsfönstret öppet på natten, har elementen på fullt drag, eldar i öppen spis o s v.

Bråttom dessutom?

• Prego75

Jag sover med varmaste duntäcket året om. Så mig ska man inte fråga. Jag är sjukligt frusen. Lägg i fler täcken, säger jag!

• Pingla med en åsikt

och jag har ett supertunt täcke året om, så jag säger, ta ur båda och sov i bara påslakanet!

• Rigor

Summerlovin, nu måste vi bara få veta varför det var så BRÅDIS?
    Vi sitter alla här och biter på naglarna och har stressat upp oss för din skull!
    Snälla svara!

• sweetpea

Och det är ju fortfarande vinter ute - mer än någonsin - så varför ta ut något täcke alls just nu? Man får inte böter för att det statisktiskt sett är vår och man fortfarande har sitt vintertäcke...; )

• Prego75

Åh... så det är inte med täcken som med vinter- och sommardäck alltså? Att man måste byta innan speciella datum? Jag som gått omkring och känt mig kriminell i flera år för att jag har haft duntäcke hela året!

• Pingla med en åsikt

jaaa så är det nog.
    8 mars - täckesbytardagen.
    Trodde det var Int kvinnodagen. Men den lär ju sitta tätt ihop med bytasängklädersdagen, vattnablommordagen, storhandladagen och städardagen.

• eua

Här går vi inte efter årstiderna vad gäller täcken. Jag har duntäcke och min kille har ett tunt sommartäcke..Vem har rätt täcke??? :-O

• Pingla med en åsikt

jag har rätt täcke!

Svar på tråden Dubbeltäcke från IKEA. bråttom!