• Mrs-A

1:a månaden med Rosenrot

Hej på er!
    Jag måste bara få skriva av mig lite
    Jag är 28 och Min man 29 år och vi har försökt att bli med barn lite till och från nu sedan oktober 2016 men varje månad blivit besvikna...

Jag började med rosenrot för 3 dagar sedan så denna gången hoppas jag på att vi plussar!

Någon som har provat?
    Något att säga om det?
    Dela med er, mycket roligare då :)

• Svar på tråden 1:a månaden med Rosenrot
  • twinboymom

Jag försökte först i 4 mån, inget hände. Körde sen med rosenrot och bisolvon. Fick stark ÄL för första gången och blev gravid direkt (tvillingar också).

• Mrs-A
    twinboymom skrev 2017-08-15 17:09:12 följande:

Jag försökte först i 4 mån, inget hände. Körde sen med rosenrot och bisolvon. Fick stark ÄL för första gången och blev gravid direkt (tvillingar också).

Ooh! Grattis!!!
    Jag hoppas att det ska gå bra för oss med, hur tog du Rosenrot?
    Jag tar 1 tablett på morgonen... som sagt 3:e dagen nu.
    Ska jag kanske öka till 2st/ dag?
  • twinboymom
    Mrs-A skrev 2017-08-15 17:11:02 följande:

Ooh! Grattis!!!

Jag hoppas att det ska gå bra för oss med, hur tog du Rosenrot?

Jag tar 1 tablett på morgonen... som sagt 3:e dagen nu.

Ska jag kanske öka till 2st/ dag?

En per dag tog jag

Sen tog jag mycket ägglossningstester. Jag tror att det var tack vare rosenroten som ägglossningen blev så stark. Kommer absolut att göra samma igen om jag vill ha fler barn.
  • Mrs-A
    twinboymom skrev 2017-08-15 17:31:39 följande:
    En per dag tog jag

Sen tog jag mycket ägglossningstester. Jag tror att det var tack vare rosenroten som ägglossningen blev så stark. Kommer absolut att göra samma igen om jag vill ha fler barn.
    Aaa... har läst på lite och Rosenrot ska tydligen göra att man får starkare ägglossning...
    har beställt massa ägglossningatest från testlagret så ja, jag hoppas verkligen att det ska fungera
  • Mrs-A

Ingen mer som har använt rosenrot?
    Jag hoppades på massa synpunkter, råd och tips... :(

• Moodie

Är också nyfiken på rosenrot, hur lång tid innan behöver/bör man ta det för att det ska fungera?

• Mrs-A
    Moodie skrev 2017-08-15 18:30:10 följande:

Är också nyfiken på rosenrot, hur lång tid innan behöver/bör man ta det för att det ska fungera?

Hej Moodie- jag har läst rätt mycket och tydligen ska man ta det från första dagen på mensen fram till ägglossning...

Hur länge har du försökt o bli me barn?
  • Aurora1988

Vi hade försökt i ett år innan jag började ta rosenrot från första mensdagen fram till ägglossning. Fick ägglossningen tidigare än vanligt och blev gravid direkt. (Plussade för en vecka sedan) Tyvärr slutade i tidigt missfall i helgen. :( Vet inte exakt hur långt jag kommit då men troligtvis v 4 eller v 5.

Vet dock inte om jag vågar ta det igen? Tänk om rosenroten har något med missfallet att göra?

• Moodie
    Mrs-A skrev 2017-08-15 18:36:46 följande:

Hej Moodie- jag har läst rätt mycket och tydligen ska man ta det från första dagen på mensen fram till ägglossning...

Hur länge har du försökt o bli me barn?

Tack för svar! har bara försökt i en månad, fick mensen idag så nästa månad blir det andra försöket. Jag hoppas att jag har lätt att bli gravid, men jag tycker det är intressant att läsa om olika teorier ifall det skulle ta länge att bli gravid.
  • Mrs-A
    Aurora1988 skrev 2017-08-15 18:43:38 följande:

Vi hade försökt i ett år innan jag började ta rosenrot från första mensdagen fram till ägglossning. Fick ägglossningen tidigare än vanligt och blev gravid direkt. (Plussade för en vecka sedan) Tyvärr slutade i tidigt missfall i helgen. :( Vet inte exakt hur långt jag kommit då men troligtvis v 4 eller v 5.

Vet dock inte om jag vågar ta det igen? Tänk om rosenroten har något med missfallet att göra?

Hej Aurora1988
    Oj, jag beklagar verkligen :(

Jag har läst att många gått genom samma sak som dig med just rosenrot men många har lyckats behålla....

Då jag precis börjat med RR så försöker jag tänka att ifall jag skulle plussa och det blir ett missfall så är det inte " meant to be " och fortsätta försöka...
    jag hoppas att du inte tolkar det fel...?

Något annat du gör som ska öka chanserna?

Massa styrkte kramar till dig
Svar på tråden 1:a månaden med Rosenrot