• Guapa

    Syskonvagn till 3-åring?

    Jag söker en syskonvagn som fungerar för ett spädbarn och en 3-åring som är ca 98 cm lång och 14 kg tung. Har kikat på bugaboo donkey duo och urban jungle duet men de verkar ha på gränsen för små sitsar.

    Vi har idag en emmaljunga med ståbräda men 3-åringen är tyvärr inte överförtjust i brädan så det har ett flertal gånger slutat med att hon hamnat i liggdelen och bebisen fått åka i sjal eller sele :) Inte helt optimalt. Jag försöker annars bära så lite som möjligt pga ryggproblem.

  • Svar på tråden Syskonvagn till 3-åring?
  • Jasmin Karlsson

    Kolla Babyjogger. Jag har en Babyjogger city elite, den finns också som dubbel. Mycket stabil och med rymlig sits! Jag hade den tills min son var 4 och han är ganska lång och tung. Bugaboos sits känns liten för äldre barn och Urban jungle testade vi i affären och de sitsarna är väldigt smala!

  • Guapa
    Jasmin Karlsson skrev 2017-08-16 11:14:45 följande:

    Kolla Babyjogger. Jag har en Babyjogger city elite, den finns också som dubbel. Mycket stabil och med rymlig sits! Jag hade den tills min son var 4 och han är ganska lång och tung. Bugaboos sits känns liten för äldre barn och Urban jungle testade vi i affären och de sitsarna är väldigt smala!


    Tack för tips! Jag ska kika på den. Vet du om den är smalare än 75 cm så den tar sig in i hissar, tunnelbana etc? Vi åker en del kollektivt :)
  • Jasmin Karlsson
    Guapa skrev 2017-08-16 11:37:12 följande:
    Tack för tips! Jag ska kika på den. Vet du om den är smalare än 75 cm så den tar sig in i hissar, tunnelbana etc? Vi åker en del kollektivt :)
    Du får googla måtten men den verkar vara 75,5. Finns ju city select också som är på längden
  • gruvan

    Vi har hade en Phil & Teds sport till vår 3-åring + bebis. Tyckte den var jättebra och skönt med en smal syskonvagn. När bebisen blev 6 månader och kunde sitta i syskonsitsen under fick storebror ännu mer plats. Nu är han 4 år och 110 cm lång och sitter fortfarande riktigt bra i den (men vi använder den inte längre). Syskonsitsen har två lägen när den sitter nere och går även att sätta framåtvänd i stora sitsen när den är helt nedfälld om man vill använda vagnen som enkelvagn.

Svar på tråden Syskonvagn till 3-åring?