Migrationsstörning ev. Expansivitet i hjärnan
Hej, är en tjej på 21 år, när jag gick 2: året på gymnasiet samma dag som jullovet skulle börja, så fick jag tonfisk kloniska anfall (epilepsi liknande anfall) fick då åka med ambulans till akuten vilket som då inte gjorde så mycket utan så vara att det va en "vanlig svimmning" pga stress. Okej det kunde ja ta för hade varit väldigt stressad månaderna innan.
September 2016 fick jag ett ytterligare anfall som va likadant och fick åka ambulans igen till samma akut, men då började dom utredning för epilepsi men det var det inte men dom hittade där emot en störning i thalamus ( den lilla delen längst in av hjärnan) på vänster sida vilket dom tror är migrationsstörning eller expansivitet. Då det inte va så allvarligt gjordes inget mer åt det och ja hade körförbud i 6 månader. Nu i december ska jag få en ny tid för NR röntgen för att se om det blivit någon förändring.
Nu till det jag vill ha svar på! Finns det någon här eller känner någon med samma problem ? Har försökt läsa mig till vad just migrationsstörning är och expansivitet men hittar absolut ingenting! Hoppas någon här kan hjälpa mig !!!