• meicc

Fosterrörelser

Jag har haft regelbundna fosterrörelser sedan v18 och är nu i vecka 20. (Känns sedan några dagar även på utsidan.) Man behöver väl inte oroa sig om det är en dag när det inte känns? Tänker att det är så tidigt i graviditeten ändå. Det är mitt andra barn, och min 7:e graviditet. Moderkaka i framvägg.

• Svar på tråden Fosterrörelser
  • EpicNurse

Precis! Du behöver inte oroa dig. Det är helt normalt att så små foster fortfarande har oregelbundet rörelsemönster. Antagligen har den rört på sig men att det kanske skedde samband med att Du gjorde något annat, varför du inte tänkte på att du kände att den rörde sig. Och om inte, så är det fortfarande normalt :)

Är du ändå extremt orolig så kan du ju höra med din barnmorska om hon kan göra en extra koll!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • meicc
    EpicNurse skrev 2017-08-16 23:09:10 följande:

Precis! Du behöver inte oroa dig. Det är helt normalt att så små foster fortfarande har oregelbundet rörelsemönster. Antagligen har den rört på sig men att det kanske skedde samband med att Du gjorde något annat, varför du inte tänkte på att du kände att den rörde sig. Och om inte, så är det fortfarande normalt :)

Är du ändå extremt orolig så kan du ju höra med din barnmorska om hon kan göra en extra koll!

Tack snälla för snabbt svar!

Ska på RUL på måndag så jag kan nog hålla mig till dess :)
  • EpicNurse
    meicc skrev 2017-08-16 23:11:13 följande:

Tack snälla för snabbt svar!

Ska på RUL på måndag så jag kan nog hålla mig till dess :)

Ja men det blir ju perfekt! Lycka till! :)
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Fosterrörelser