• berrakofot

Träffat tjej på Badoo

Tjena mittbena! Det är såhär, jag matchade med en tjej på badoo för cirkus 3 veckor sedan och vi addade varandra på snapchat. Vi har snapat oavbrutet sedan dess vilken kanske låter bra. nu till problemet, hon skriver nästan aldrig något utan skickar bara selfies utan text, det är alltid jag som får dra igång en konversation.. ibland skickar vi bara selfies fram och tillbaka hur länge som helst utan att någon skriver något. Jag tycker det är tråkigt. Jag frågade henne om hon ville ses efter vi snapat en vecka ca men då tyckte hon det var för tidigt, vi bor ca 2 Tim ifrån varandra också. Jag har börjat ledsna på att bara skicka selfies och hon svarar inte så snabbt längre utan kan ta en timme eller två innan man får ett svar men ibland går det jätte fort. Skulle gärna vilja träffa henne men vet inte om jag törs fråga igen?! Vad är era funderingar och tankar? Mvh Berra

• Svar på tråden Träffat tjej på Badoo
  • Anonym (mm)

du har redan frågat, bollen ligger hos henne. Troligen är hon inte så intresserad. 

• anon88

Sluta svara henne, skickar hon bilder kolla på dem och sen skickar du ingen reply.. se vad som händer. 

• Anonym (Lyzzna man!)

Det du ska göra är att skita i henne fullständigt! Hon vill bara ha uppmärksamhet. Sedan suger Badoo till och med hårdare än Tinder. Dejting-appar och sånt skit är BARA tjejernas marknad och typ 5% av killarnas. Tjejer får hur mycket meddelanden och request som helst. Hon har bara sparat dig i högen av 300 andra killar. 

Anledningen till att hon inte skriver nåt på Snap är att 500 andra killar håller på med henne, dock vill hon ha dig bara vid sidan av som reserv nr 501. Hon lever bara på sitt utseende och har noll socialkompetens, därav att hon inte kan kommunicera ett skit eller skriva något till dig. Den enda hon kan tänka sig konversera med är en kille som ser ut som en supermodell. När populära tjejer får så många killar efter sig är det en buffé för henne, så hon kan välja och vraka. Skit i henne fullständigt, du kommer inte att komma någonstans.

Det där med att hon säger att det är för tidigt att ses är bara skitsnack. Vill hon ses så ses man. Hur tror du en dejt går till liksom? Innan alla dessa jävla appar fanns så var det heeelt annorlunda. Man kunde träffa en tjej, både på nätet och lite varstans och fråga om nummer så sågs man 2 dagar senare på dejt. Eftersom utbudet är så jävla stort nu så säger dom "det är för tidigt".

Det va typ inte så ens för 7-8 år sedan. Alla krav har ökat. Alla ska vara perfekta från dag 1.

Hon vill bara ha dig där när hon är uttråkad.

Mitt råd: Skit i henne, radera henne och gå vidare. Hon kommer bara leka med dig och ge dig falska förhoppningar om att ses någon dag längre fram i framtiden typ år 2310. Hitta någon som kan kommunicera, vara trevlig, ta egna initiativ till en diskussion, som har karisma och som inte bara lever på sitt utseende.

Skit i Badoo, Tinder, Happnd och allt va dom apparna heter. Dessa appar är där 5% av killarna får 95% av tjejerna. Allt handlar om yta och hur snygg man är.

Ge dig ut på krogen, träffa tjejer genom vänner osv...

Hur gammal är du ens? 

Är tjejen etnisk helsvensk eller utländsk? Jag gissar på att hon är etnisk helsvensk såsom du beskriver det.

• Anonym (mm)
    Anonym (Lyzzna man!) skrev 2017-08-17 15:56:44 följande:

Det du ska göra är att skita i henne fullständigt! Hon vill bara ha uppmärksamhet. Sedan suger Badoo till och med hårdare än Tinder. Dejting-appar och sånt skit är BARA tjejernas marknad och typ 5% av killarnas. Tjejer får hur mycket meddelanden och request som helst. Hon har bara sparat dig i högen av 300 andra killar. 

Anledningen till att hon inte skriver nåt på Snap är att 500 andra killar håller på med henne, dock vill hon ha dig bara vid sidan av som reserv nr 501. Hon lever bara på sitt utseende och har noll socialkompetens, därav att hon inte kan kommunicera ett skit eller skriva något till dig. Den enda hon kan tänka sig konversera med är en kille som ser ut som en supermodell. När populära tjejer får så många killar efter sig är det en buffé för henne, så hon kan välja och vraka. Skit i henne fullständigt, du kommer inte att komma någonstans.

Det där med att hon säger att det är för tidigt att ses är bara skitsnack. Vill hon ses så ses man. Hur tror du en dejt går till liksom? Innan alla dessa jävla appar fanns så var det heeelt annorlunda. Man kunde träffa en tjej, både på nätet och lite varstans och fråga om nummer så sågs man 2 dagar senare på dejt. Eftersom utbudet är så jävla stort nu så säger dom "det är för tidigt".

Det va typ inte så ens för 7-8 år sedan. Alla krav har ökat. Alla ska vara perfekta från dag 1.

Hon vill bara ha dig där när hon är uttråkad.

Mitt råd: Skit i henne, radera henne och gå vidare. Hon kommer bara leka med dig och ge dig falska förhoppningar om att ses någon dag längre fram i framtiden typ år 2310. Hitta någon som kan kommunicera, vara trevlig, ta egna initiativ till en diskussion, som har karisma och som inte bara lever på sitt utseende.

Skit i Badoo, Tinder, Happnd och allt va dom apparna heter. Dessa appar är där 5% av killarna får 95% av tjejerna. Allt handlar om yta och hur snygg man är.

Ge dig ut på krogen, träffa tjejer genom vänner osv...

Hur gammal är du ens? 

Är tjejen etnisk helsvensk eller utländsk? Jag gissar på att hon är etnisk helsvensk såsom du beskriver det.

bitter much? Tagga ner lite va. 

TS, det här var en jäkla massa bittert snack, hon behöver inte alls vara så ytlig, korkad och elak  som det låter här. Dock är hon helt enkelt inte tillräckligt intresserad. 
  • berrakofot

Ska testa det med att inte svara och se vad som händer. Men grejen är den att hon kan ju snacka om vardagliga saker när vi väl skriver om nåt. Men hon är heller inte ultrasupersnygg utan är bara söt liksom. Jag är 21 och hon 20. Men finns det inget jag kan göra för att få lite övertag? Känner verkligen att jag behöver nån i mitt liv

• anon88
    berrakofot skrev 2017-08-17 16:18:20 följande:

Ska testa det med att inte svara och se vad som händer. Men grejen är den att hon kan ju snacka om vardagliga saker när vi väl skriver om nåt. Men hon är heller inte ultrasupersnygg utan är bara söt liksom. Jag är 21 och hon 20. Men finns det inget jag kan göra för att få lite övertag? Känner verkligen att jag behöver nån i mitt liv

enda sättet och få henne är och visa att hon är i fokus. Var lite distant gör din egen grej. när hon märker att du inte skriver nåt tillbaks men att du har sett hennes bilder så får du se om hon verkligen bryr sig eller inte. 

2 saker kan hända. 
    1. hon slutar skicka bilder. vilket visar att hon inte bryr sig överhuvudtaget och det är som Lyzzna man! sa. 

2. Hon frågar varför du inte svarar längre och då säger du att du har haft lite saker och göra och du inte har tid och snapchatta lika ofta. men om hon vill ses så kan ni ses på (väljer du ett datum och tid) för fika. 

Du måste vara lite bossig och visa att du gör andra saker än och väntar på henne. Säger hon att det inte går så säger du ok, men vi hörs nån annan gång. 

Om hon säger att hon inte kan vid den tiden men att hon kan vid ett senare tid. så säger du "mm.. vänta ska kolla om det går"

Sen väntar du 5 min gå på toa eller nåt och sen skriver, jag har flyttat på lite grejer det går bra vi ses där !
  • berrakofot

Hmm jo nu har jag iaf inte svarat så tänkte vänta tills imorrn och se om hon hör av sig. Men hur gör ni på krogen? Jag är där rätt ofta men har antingen inte stake nog att snacka med tjejerna eller så blir jag för full... HUR GÖR MAN?! Haha

• anon88
    berrakofot skrev 2017-08-17 20:34:57 följande:

Hmm jo nu har jag iaf inte svarat så tänkte vänta tills imorrn och se om hon hör av sig. Men hur gör ni på krogen? Jag är där rätt ofta men har antingen inte stake nog att snacka med tjejerna eller så blir jag för full... HUR GÖR MAN?! Haha

Det är alltid lättare att ragga utomlands då folk vill träffa nya människor. Här på hemma plan är det lite svårare.. men det går XD. 

Men vilken taktikt du ska använda dig utav är svårt och veta, det beror på vilken bar du är i och vilken typ av tjej du är ute efter. det enklaste är om du känner nån i hennes umgänge som kan presentera dig. Annars så "råkar" du krocka in i henne och ber om ursäkt. sen "träffar" du på henne igen senare och säger "ah sorry för tidigare, gick det bra ?" så fortsätter du samtalet därifrån beroende på hur hon reagerar. Du kan också bjuda på en drink som ursäkt när du krockar med henne. 

E hon där med vänninorna så är det större chans och få nobben då det är en "Girls night out" och de har sagt från början att de ska säga nej till alla killar.
    Då måste du vänta tills de är fulla eller så måste du bjuda hela gruppen vilket kan bli dyrt.  Det funkar också om du är snygg då menar jag "GOD DAMN" snygg. men e du vanlig svensson snygg så kan du glömma det haha.

E hon ute med arbetskollegorna kan det bli lite olika. för de brukar alltid ha en AW sen går de vidare. Om hon är en av dem som går vidare då kan du ragga på henne. men e hon på AW och det är första stället dem är på så kan du glömma det. De vill inte att folket i jobbet ska sprida rykten så det blir ett absolut no no.

När det gäller samtal så ska du ställa öppna frågor som tvingar henne och ge mer än ett ja eller nej svar. men du måste läsa situationen är på telefonen när hon pratar med dig så är hon inte intresserad. "Ha en trevlig kväll" så går du.  

Röker du så ökar dina chanser. Kan du dansa ökar dina chanser. När du dricker ska du bli lullig inte full. lär känna din gräns. 

Thats it du lär dig mer genom att bara försöka och prata med så många tjejer som möjligt gå inte direkt till nån du vet att du tycker om. prata med strangers som är normalt snygga och gå därifrån träna upp dina skills. Erfarenhet e det bästa XD.

Men jag skulle säga att det bästa är om du åker till nån festival, dina chanser ökar !!. Ultra Europe festival i kroatien eller Tomorrowland. För folk vill verkligen träffa nya människor och ha roligt sen leder det ena till det andra XD. Sen kan du ta med dig det du lär dig där och se vad som funkar här hemma. 

Lycka till mannen !!

• Anonym (Finns?)
    Anonym (Lyzzna man!) skrev 2017-08-17 15:56:44 följande:

Är det inte enbart Svenska tjejer som är på badoo och tinder?
  • Anonym (Massvis)
    Anonym (Finns?) skrev 2019-10-10 07:07:33 följande:
    Är det inte enbart Svenska tjejer som är på badoo och tinder?
    Det finns massvis med tjejer. Många får säkert meddelanden varje minut 
Svar på tråden Träffat tjej på Badoo