dreaminggirl skrev 2017-09-28 14:27:43 följande:
Hur avbryter man ångestattacker? :)
Jag får inte klassiska ångestattacker utan jag får ett ihållande illamående, tex just nu mår jag illa och har gjort de senaste timmarna. Känns som att jag ska kräkas, men jag gör aldrig det (jag behöver väl inte kräkas heller). Har försökt lägga mig i ett mörkt rum och andas, det blir lite bättre tillfälligt, men så fort jag går upp mår jag lika illa igen. Har försökt lägga mig på spikmattan och samma där, mår nog lite bättre under tiden men så fort jag slutar så mår jag sådär blää igen.
Tog en illamåendetablett nu, får se om den hjälper något..
Rörelser som om man gör något annat...
Det var intressant...
Man lurar kroppen då alltså...
Inland, när jag inte har så starkt illamående, utan mest ett irriterande bakomliggande illamående, då hjälper det att göra andra saker för att glömma illamåendet. Tex måla eller pyssla med ngt.
Men om jag har starkare illamående så blir det bara värre av att göra annat, då klarar jag inte av yttre stimuli alls, utan måste ligga själv i sängen å bara andas (kan vara flera timmar)
Jag menade snarare att du inte ska avbryta attackerna utan härda ut attacken så du upplever det absoluta klimaxen. Jag gjorde det, det absolut värsta jag har varit med om, men efter det blev det mer hanterbart. Men eftersom det är illamående du upplever så har jag svårt att råda. Inget jag känner igen tyvärr