• anonymilus

GHD - Platinum Premium styler | Gift set

Hej! Det är så att jag använt min plattång från GHD ca. 4 gånger nu där jag både gjort lockar och plattat håret. Att platta håret tycker jag fungerar bra. Men nu är det så att jag har platt hår redan innan och tycker det är kul att man även kan göra lockar med den då det ska bli extra hållbart resultat gentemot en vanlig locktång.

Lockarna blir jättefina till en början tills de efter bara någon timme försvinner. Har använt mig både utav hårsprej och icke hårsprej men inget av dessa tenderar att hjälpa till att lockarna inte skall försvinna. 

Nu vill jag veta:

1. Har ni stött på samma problem med detta stylingverktyg? 
    2. Vad skulle ni rekommendera att göra? Finns 24 månaders garanti hos GHD på produkten och man kan byta in plattången om det är något fel på den. 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden GHD - Platinum Premium styler | Gift set
  • Krix

Har GHD platinum styler och älskar den. Se till att håret är helt torrt innan du lockar eller plattar det. Annars kokar du håret och resultatet håller inte. Du behöver ha i någon typ av värmeskyddande stylingprodukt före. Testa Moroccanoils hydrating styling creme i pumpflaska på varje slinga. Dela upp håret i flera slingor och låt lockarna svalna helt innan du borstar eller delar dem. Leta instruktionsfilmer på youtube, finns masdor! Lycka till!

• Namnlös2015

Har inte med tången att göra, det är en väldigt bra tång du har :)

Det beror mycket på vad du har för kvalitet på håret!

Strunta i hårspray, viktigarer vad du har för produkter innan du lockar.

Nytvättat hår fungerar inte för mig, då släpper lockarna fort.

• anonymilus

Använder mig utav Revlon Professional uniq one vid handukstorkat hår. Sen väntar jag till håret är snustorrt och delar upp i små slingor och lockar. Tycker fortfarande det är underligt att lockarna släpper så fort. Då jag använder mig av samma styling produkter som innan när jag hade min gamla ghd plattång.

Svar på tråden GHD - Platinum Premium styler | Gift set