• Anonym (?)

Endometrios och graviditet...

Ni som har Endometrios och lyckats bli gravida på spontant , hur lång tid tog det för er att bli gravida?

• Svar på tråden Endometrios och graviditet...
  • Anonym (Snabbt)

Mycket snabbt. Andra försöket med första barnet, första försöket med andra barnet.

• Anonym (?)
    Anonym (Snabbt) skrev 2017-08-18 19:39:39 följande:

Mycket snabbt. Andra försöket med första barnet, första försöket med andra barnet.

Okej hur gammal var du då?
  • Anonym (?)

Hur gamla va ni när ni blev gravida?

• Anonym (Japp)

Det tog 2 månader. Jag är 37. Har även pco, och enligt gynekologen mycket bra med ägganlag, kanske därför det gick fort.

• Anonym (?)
    Anonym (Japp) skrev 2017-08-18 21:54:35 följande:

Det tog 2 månader. Jag är 37. Har även pco, och enligt gynekologen mycket bra med ägganlag, kanske därför det gick fort.

Ok hur länge har du haft Endometrios?
  • Anonym (Snabbt)
    Anonym (?) skrev 2017-08-18 20:33:43 följande:

Okej hur gammal var du då?

Med första var jag 31,5 år när jag blev gravid. Med andra var jag 33 år, en månad innan jag fyllde 34.
  • Anonym (Sadgirl)

Jag har försökt i sex år utan att ha blivit gravid, har även gjort ivf och inte blivit gravid .

Har dock ett barn på sju år och när vi försökte bli gravida så gick det på första försöket men kanske hade jag inre endometrios då.

• Anonym (?)
    Anonym (Snabbt) skrev 2017-08-18 22:33:51 följande:

Med första var jag 31,5 år när jag blev gravid. Med andra var jag 33 år, en månad innan jag fyllde 34.

Ok har du diagnostiserad Endometrios?
  • Anonym (Saga)

Andra försöket, men första månaden är jag osäker på ÄL och allt det där så det kan ha varit första försöket också. Jag var 25 år.

Svar på tråden Endometrios och graviditet...