Inlägg från: Hoppfullhet |Visa alla inlägg
  • Hoppfullhet

Syskonförsök fet i aug/sep

Hej

Har börjat nu i aug med syskonförsök till vår flicka som kom till efter ivf/icsi (3:e försöket) och är nu snart 20månader.

Äggplock i fredags och ska tillbaka idag för ET förutsatt att ngn av äggen delat sig som de ska.

Från början ofrivilligt barnlösa men under utredningen gång hittat endometrios samt även nu inför detta försök hittat ett "lågt" AMH (2).

• Hoppfullhet
    MarieClaesson skrev 2017-08-21 09:15:56 följande:

Hej! FET eller ET strunt samma ;)

Spännande med återföring, Lycka till under dagen!! Hur känns det efter äggplocket? Sist blev jag väääldigt svullen men det beror väl mest på att det blev en graviditet. Jag såg ut som var i v 18 hehe.

Tack, har fått ett tillbaka nu så bara en evig väntan som gäller.

Bara själva dagen för äggplock som jag haft "ont".. efteråt varit ok o inte svullen eller så.

Har ni inplanerat i tid o så för nästa återförande?
  • Hoppfullhet

Ja, tiden smyger sig fram. Tjuvtestade förra gången några dagar innan TD eftersom mensen inte kommit än men får se hur jag gör nu. Spelar eg ingen roll.

Vi har inte grått ngt till frysen på de andra 3 försöken, denna gången var de 3 de fortsatte att odla så får vi besked med brev i nästa vecka eller nåt om dom gått att frysa.

Nej, va tråkigt.. men ja som du säger, härligt att de kan "gå själv". (Vi har fått i princip 0 chanser att lyckas själva.)

Hur långt efter att Stickan visar ägglossning gör ni FET? Hur går de till?

• Hoppfullhet
    lucca81 skrev 2017-08-24 21:52:52 följande:

Jag vill gärna vara med i tråden även om jag inte vet ännu om och när vi kommer göra ivf igen, men jag tror att vi kommer hamna där förr eller senare... vi har en dotter på snart tre år, hon kom till genom ivf eftersom jag har PCO. Hade testat pergotime men det gav ingen effekt så vi fick en remiss till ivf och det lyckades på första försöket. Nu har vi försökt bli gravida på naturlig väg ett tag, men det har inte funkat trots att min gynekolog säger att jag är "mycket fertil" (mitt amh-värde är 6, tidigare var det typ 12 tror jag vilket tydligen är för högt för att bli gravid) Nu ska vi försöka fixa en remiss så min sambon

Hade ju varit helt fantastiskt om det gick naturligt ju! Har läst att en del/många med pco har problem med att trots mkt ägg så har dom ingen ägglossning. Har de varit samma för dig? Låter som en bra idé att kolla mannen, då har man liksom gjort vad man kan.

Du får uppdatera hur de går :)
  • Hoppfullhet
    MarieClaesson skrev 2017-08-24 20:24:46 följande:

Aha då fattade jag visst lite fel hehe jag fattade som att ni hade ett gemensamt barn ;)

Men då hoppas vi verkligen att det lyckas nu på de första försöken!

Jag hoppas på äl utslag imorgon.. känns som att det kan vara på g :)

Hur har de gått för dig? Ngt på G än?
  • Hoppfullhet

Ruvardag 5..... tiden går saaaaaakta....

Fick brev från kliniken igår, av 3 embryo som odlades vidare kunde iaf 1 frysas dag 5... är så glad!!! Inte mkt, men detta är ju 4:e Äggplocket o första gången ngt gått till frysen :)

• Hoppfullhet
    MarieClaesson skrev 2017-08-27 08:02:23 följande:

Ingen äl idag heller... jag börjar tro att det är något knasigt med denna cykeln, känns mer som att det är mens på g än ägglossning. Igår hade jag en brunaktig flytning (ursäkta detaljer) det vet jag inte om jag någonsin haft förut :/ Surt om vi måste vänta en månad nu igen..

Kroppen e märklig till att lura o göra det jobbigt för en :(

Själv känner jag som typ mensvärk till o från, men det säger ju ingenting eg just nu.

Vi får helt enkelt vänta o o se bägge.
  • Hoppfullhet
    MarieClaesson skrev 2017-08-27 09:28:30 följande:

Så jobbigt att gå och känna efter hur det känns hela tiden.. för min del har mensvärk både betytt bra och dåligt i ruvartider, vi håller tummar så klart att det kommer gå bra!

Hur går de? Fått nåt utslag än eller bråkar de ff?
Svar på tråden Syskonförsök fet i aug/sep