Bo en bit från barnens andra förälder
Jag tycker också att det låter som att ni har en vettig lösning, och är ni beredda att köra för att lösa logistikproblem så är det ju upp till er.
Jag och min sambo körde mina barn till och från skolan rakt igenom Göteborg varje dag i nästan två år och det funkade även om det var rätt tråkigt för oss vuxna. Barnen brydde sig inte, de fick ha med Ipad i bilen så där var det lugnt. När de ville leka med kompisarna en vardag så hängde de endera med kompisen hem och blev hämtade senare eller så tog jag med alla när jag slutade tidigt men körde sen hem kompisen om inte han hade en förälder som tex passerade på väg från jobbet. Det är väl det enda jag kan ge mamman, andra vuxna kanske inte tycker att det är toppen att hämta sina barn tre mil bort. Men löser ni det så borde det ju vara lugnt. Träningar och sånt antar jag att ni också tänkt på.
Nu föll det sig så att mitt ex och hans sambo bestämde sig för att flytta till vårt område, men annars hade vi nog rullat på med samma lösning fortfarande.