• Anonym (nja)

Bo en bit från barnens andra förälder

Jag hade tvekat om jag var i hans sits, och förmodligen valt att vara särbo ? eller att ni bor i (hans) lägenhet i barnveckorna och ditt hus på helgerna och barnfria veckor.

Jag bor fyra mil från mitt ex, det var jag som flyttade. Nu bor jag på samma ort där jag jobbar, vilket underlättar massor mina barnfria veckor, både med jobbet och socialt.

Barnen går i skolan mitt (nåja) emellan. Jag kör 1,5 mil till skolan, 1,5 mil tillbaka till stan. Och så samma visa på kvällen. Det funkar.

Än så länge är det inget prat om kompisar i veckorna ? de har långa dagar på fritis så de får sitt sociala behov tillfredsställt där. På helgen händer det att det ska lekas, och då har vi och de andra föräldrarna kört ett håll var. När de är stora nog att inte vara på fritis tänker jag att de är stora nog att ta bussen också.

Visst är det tråkigt att inte ge mitt barn det jag hade när jag var liten ? när de flesta i klassen bodde inom gångavstånd och vi lekte mest med varandra på fritiden, men samtidigt är det inte hela världen. Det är inte så att alla andra bor nära varandra heller. Ungefär hälften av barnen bor i staden där skolan ligger, men utspridda. Hälften bor på andra orter och på landet.

Svar på tråden Bo en bit från barnens andra förälder