• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Pando
    Schweizaren skrev 2017-09-30 16:43:51 följande:
    Det satte igång för mig runt vecka 7 och har hållt i sig sedan dess. Jag inbillar mig dock att det har varit bättre de sista 4 dagarna (9+5 idag). Värst är natten, runt 3am börjar jag må dåligt och ligger och vrider mig i sängen. Har börjat ha ett knäckebröd på nattduksbordet och tar en tugga av det mitt i natten (inte jättegott..). Känns liksom som att magen är 'tom' och att jag blir illamående av det.
    Jag kör på riskakor på nattduksbordet, tänkte att om du inte tycker knäckebröd är så jättegott så kanske du kan testa om det hjälper dig också. Förutsatt att du tycker bättre om det. Jag kör på neutrala (lukterna från de med smak får mig att må illa) men tycker de är rätt goda :)
  • trollis86
    Charlieellerså skrev 2017-09-30 15:59:11 följande:

Jag är också väldigt illamående. Kräks någon gång per dag men mår illa i stort sett hela dagarna nu v. 7+1. Så himla trött också. Längtar också tills det vänder med illamåendet.

Första graviditeten mådde jag fruktansvärt de första 13 veckorna.. Spydde och mådde illa dygnet runt men kämpade allt för många dagar mig till arbetet, och det slutade med näringsdropp på sjukhus. Denna graviditet har jag mått bättre men nu över helgen har jag nog mått väldigt dåligt hela tiden även om jag inte spytt. Lovade mig själv att mår jag dåligt denna graviditet kommer jag inte att kämpa mig till arbete lika mycket som förra gången, det är varken bra för bebisen eller mig själv.
  • Charlieellerså
    trollis86 skrev 2017-10-01 12:35:15 följande:

Första graviditeten mådde jag fruktansvärt de första 13 veckorna.. Spydde och mådde illa dygnet runt men kämpade allt för många dagar mig till arbetet, och det slutade med näringsdropp på sjukhus. Denna graviditet har jag mått bättre men nu över helgen har jag nog mått väldigt dåligt hela tiden även om jag inte spytt. Lovade mig själv att mår jag dåligt denna graviditet kommer jag inte att kämpa mig till arbete lika mycket som förra gången, det är varken bra för bebisen eller mig själv.

Usch, det låter fruktansvärt jobbigt. Nä, det kan inte vara värt att gå till jobbet då det är så illa. Klokt av dig att ha den planen denna gång. Jobbet hinns med sedan. Jag ska försöka få jag så gärna vill göra klart denna kurs och den praktiken som ingår. Men går det inte så får jag lösa det ändå
  • Cocos222

Hej!

Har bf 22 maj, vecka 6+5 i fredags kom illamåendet med buller o bång, kräkts hela fredagen o lördagen o fick sedan lergigan comp som ju hjälper mot att kräkas men dovt illamående nu och då. Hur mår ni andra tips på att slippa illamåendet ? Fruktansvärt trött och tagen! Tur jag tog ledigt just denna vecka! Gjorde vul 6+1 och hjärtat slog :) <3

• JOHSTE
    Snuffsan88 skrev 2017-10-02 18:04:17 följande:

Halojjsan!!

Är det någon från östergötland här inne???

Jag bor i Östergötland :)
Svar på tråden BF maj 2018